روز سیاه فارس با ۵۲ قربانی کرونا رقم خورد

  • 26 مرداد 1400 - 8:06
روز سیاه فارس با ۵۲ قربانی کرونا رقم خورد

مقایسه آمارهای ابتلا، بستری و مرگ روزانه طی خیز پنجم کرونا در فارس با آمار موج‌های قبلی، گواه وضعیت بسیار وخیم این استان است؛ طی شبانه روز گذشته با مرگ ۵۲ نفر، سیاه‌ترین روز کرونایی در فارس رقم خورد شاید مردم و مسئولان، وخامت اوضاع را جدی‌تر بگیرند.

به گزارش ایسنا، بررسی آمارها نشان دهنده عمق فاجعه‌ای است که تنها با همراهی و مشارکت گسترده همگانی، قادر به پایان دادن به آن خواهیم بود؛ بحرانی که هر ساعت بیش از ۲ مورد مرگ در آن ثبت شده است.

صاحبنظران افزایش آمار ابتلا، موارد بستری و مرگ، پائین آمدن سن ابتلا و مرگ، زیاد شدن تعداد زنان باردار و کودکان مبتلا به کرونا ویروس، نسبت به موج‌های قبلی این بیماری را از شاخص‌هایی می‌دانند که نشان دهنده بحرانی بودن وضعیتی است که به گفته مسئولان سیستم بهداشتی درمانی هنوز به قله آن نرسیده‌ایم و همچنان باید منتظر روزهای سخت تری هم باشیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز دوشنبه ۲۵ مرداد با اعلام آخرین آمارها از وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، ضمن ابراز تاسف شدید، از مرگ ۵۲ بیمار مبتلا به کروناویروس طی یک روز گذشته خبر داد.

سید روح‌الله حسینی، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، یک میلیون و ۳۰۰ هزار ۷۲۵ تست تشخیصی مولکولی و سریع در استان فارس، انجام و به شناسایی ۳۷۷ هزار و ۷۵۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او با بیان اینکه ۳۲۸ هزار و ۷۹۶ نفر از بیماران شناسایی شده، بهبود یافته‌اند، گفت: تنها طی روز گذشته ۶۵۱ بیمار جدید در بیمارستانهای فارس پذیرش و بستری شدند تا تعداد بیماران بستری شد در سراسر استان به عدد ۵۰۳۸ نفر برسد.

حسینی با اشاره به اینکه حال ۴۰۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند، گفت: متاسفانه طی روز گذشته، ۵۲ بیمار براثر کرونا در فارس جان باختند تا عدد قربانیان این بیماری مهلک به ۵۶۷۴ نفر برسد.

او از تلخی بی پایان این روزها به دلیل شیوع کرونا و رنگ باختن اعداد و ارقام مربوط به این بیماری گفت و افزود: تعداد قابل توجهی از افراد جانباخته بر اثر کرونا در روزهای گذشته زیر شصت سال هستند و در حال حاضر از بین بیش از پنجاه هزار بیمار مبتلا یا مشکوک ابتلا به کووید۱۹ در فارس، حدود پنج هزار نفر در بخش های کرونا بیمارستان های فارس خدمات درمانی دریافت می کنند و بیش از ۴۵ هزار نفر نیز در ایزوله خانگی به سر می برند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه از این افراد و خانواده های آنان خواست، شرایط ایزوله خانگی را با دقت و جزییات بیشتر رعایت و از حضور در جامعه پرهیز کنند تا بتوانیم از سرایت بیشتر ویروس جلوگیری کنیم.

دیدگاه