اجازه تصرف اراضی حاشیه آزاد راه شیراز – اصفهان داده نمی‌شود

  • 23 مرداد 1400 - 13:00
اجازه تصرف اراضی حاشیه آزاد راه شیراز – اصفهان داده نمی‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: با توجه به اتخاذ تدابیر و پیش بینی تمهیدات لازم، از تصرف اراضی حاشیه آزاد راه شیراز ـ اصفهان توسط افراد سودجو جلوگیری خواهد شد.

 سید مصطفی بحرینی روز جمعه در جریان بازدید از آزادراه در دست احداث شیراز – اصفهان با اشاره به اهمیت این پروژه در حمل و نقل و تاثیر مطلوب بر فرآیند توسعه همه جانبه شیراز و استان فارس افزود: همچنین این پروژه پاسخگوی دغدغه طولانی مدت و چندین ساله مردم در جهت کاهش هزینه‌ها و خسارات‌های جانی و مالی ناشی از حوادث رانندگی نیز خواهد بود.
او ادامه داد: یکی از مهمترین قطعات این آزاد راه، قطعه هشت و تقاطع ورودی این آزاد راه با ورودی های شیراز ـ سپیدان و شهر صدرا است که لازم است در این خصوص تمهیدات فنی لازم جهت تسریع در اجرای آن اندیشیده شود.
وی، با اشاره به تلاش دادگستری استان فارس برای رفع موانع حقوقی و قضایی پیش روی اجرای این پروژه تصریح کرد: مجموعه قضایی استان برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی جهت صدور مجوز شروع به کار قطعه هشت این پروژه پیش از تملک اراضی نیز آمادگی دارد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس افزود: لازم است ادارات و نهادهای متولی امر زمین تمرکز بیشتری بر اراضی اطراف این پروژه داشته باشند و با ایجاد گشت‌های مراقبتی، دسترسی افراد سودجو را محدود و از سوء استفاده متعرضان از اراضی جلوگیری کنند.
بحرینی گفت: افرادی که به حریم این آزاد راه تعرض و یا به قصد سودجویی، اراضی اطراف را مورد تصرف یا تغییر کاربری غیرمجاز قرار دهند با برخورد قاطع قضایی مواجه خواهند شد.
بر اساس این گزارش، در ابتدای امسال رئیس کل دادگستری فارس نیز در راس یک هیات عالی قضایی ضمن بازدید از پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان و بررسی روند اجرای آن، هرگونه تاخیر در تکمیل آن را باعث وارد آمدن زیان به منافع عمومی و بیت المال دانست.
بازدید دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس از آزاد راه شیراز – اصفهان نیز با هدف بررسی روند اجرای این پروژه و پیشگیری از تصرفات احتمالی اراضی حاشیه آن انجام شد.

دیدگاه