دستگیری پزشک قلابی در استان فارس

  • 19 مرداد 1400 - 12:18
دستگیری پزشک قلابی در استان فارس

رئیس پلیس آگاهی فارس از دستگیری پزشک جراح قلابی خبرداد که ۶ میلیارد از مردم در استان های مختلف کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کاووس حبیبی، گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه شخصی با هویت و مدارک جعلی در امورات تخصصی پزشکی «جراحی پلاستیک» پس از جلب اعتماد مراجعین خود، اقدام به جراحی باز در اماکن زیر زمینی «غیر مجاز و غیر استاندارد با خطرآفرینی بالا» برای افراد می‌کند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات مشخص شد که این متهم در چند استان دیگر از جمله تهران، یزد و یاسوج نیز با همین ترفند اقدام به اغفال و کلاهبرداری از مردم کرده است، افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، متهم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه توسط مأموران دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: متهم در بازجویی‌های تخصصی به جرم ارتکابی اعتراف و اعلام کرد فاقد هرگونه مجوز و پروانه در امور پزشکی بوده و فقط مدتی به عنوان دستیار پزشک جراح زیبایی فعالیت داشته و به صورت تجربی اقدام به عمل افراد می کرده است.

سرهنگ حبیبی با اشاره به اینکه در این خصوص ۴ همدست متهم دستگیر و تعدادی از شاکیان نیز شناسایی شدند، افزود: این افراد با این روش مبلغ ۶ میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بودند.

وی به شهروندان هشدار داد: کلاهبرداران افرادی سود جو هستند که از سادگی مردم سو استفاده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، بنابراین در برخورد با این افراد هوشمندانه رفتار و قبل از هر اقدامی تحقیقات لازم از مراجع مربوطه را به عمل آورند.

دیدگاه