افزایش ۳۰ درصدی ترافیک مرسولات در فارس

  • 19 مرداد 1400 - 9:31
افزایش ۳۰ درصدی ترافیک مرسولات در فارس

مدیرکل پست فارس گفت: در حالی‌که حجم ترافیک مرسولات پستی استان در چهار ماهه نخست سال گذشته ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بسته بود، طی چهار ماهه نخست امسال با ۳۰ درصد افزایش به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بسته افزایش یافته است.

مهدی آزادی دوشنبه ١٨ مرداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: علی‌رغم اینکه در زمان شیوع کرونا بیشتر ادارات حجم فعالیتشان کمتر شد اما کارمندان پست به صورت سه شیفت در حال فعالیت هستند.  

او افزود: قبلا مرسولات پستی بیشتر به صورت پاکت بود و حجم زیادی نداشت اما با افزاش خرید آنلاین و غیرحضوری به ویژه از زمان شیوع کرونا بخش زیادی از ترافیک مرسولات پستی به صورت بسته‌های پستی بزرگ است.

مدیرکل پست فارس خاطرنشان کرد: در مقطعی از زمان که به دلیل شیوع کرونا با حجم زیاد بسته‌های پستی روبه‌رو بودیم برای توزیع مرسولات از بخش خصوصی کمک گرفتیم اما به تدریج تصمیم بر این شد که برای تکریم شهروندان ناوگان حمل و نقل اداره پست فارس را افزایش دهیم.  

به گفته آزادی، با توجه به اینکه ذائقه مردم به سمت خرید غیرحضوری افزایش یافته است، ناچارا به جای افزایش ناوگان موتوری به سمت افزایش ناوگان وانتی رفتیم.

او عنوان کرد: در این راستا برای توسعه ناوگان توزیع مرسولات پستی ۶۵ دستگاه وانت مسقف به ناوگان حمل و نقل اداره پست فارس اضافه شده که تاکنون پنج وانت آن تحویل داده شده و مابقی نیز به تدریج به ناوگان اضافه خواهد شد.

مدیرکل پست فارس همچنین اعلام کرد که با همکاری شرکت دانش‌بنیان تجهیزات سورتینگ مکانیزه با اعتبار نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان در پست استان راه‌اندازی شده است. 

دیدگاه