توسعه اقتصاد شرق شیراز با مجموعه میراثی قصر ابونصر

  • 17 تیر 1400 - 16:37
توسعه اقتصاد شرق شیراز با مجموعه میراثی قصر ابونصر

شهردار شیراز با اشاره به کلنگ‌زنی مجموعه میراثی قصر ابونصر، گفت: این مجموعه در آینده با ۳۲ هکتار سرمایه شیراز می‌شود و بازدید تورهای گردشگری از آن مجموعه موجب توسعه اقتصاد شرق شیراز خواهد شد.

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در مراسم افتتاح و کلنگ زنی تعدادی از پروژه‌های منطقه ۷ شهرداری شیراز در محل گشایش بوستان گل سرخ واقع در منطقه ۷ شهرداری، گفت: امروز همکارانم در شهرداری منطقه با افق دید بلند و با نگاه دقیق زیباشناسی پروژه‌های خوبی را تعریف کردند، که یکی از این پروژه‌ها که امروز کلنگ آن به زمین زده شد مجموعه تم پارک ۴هکتاری است.

به گزارش ایسنا به نقل از شهرداری شیراز، اسکندرپور افزود: طراحی این پروژه یکسال طول کشید، چون همکاران منطقه هفت از پارک‌های تهران بازدید کردند و از طراح پروژه نیز خواسته بودند که طرحی را با الگوبرداری و ابتکار طراحی کند و به همین دلیل هم طراحی پروژه طول کشید و با همت شهرداری منطقه ۷، شورای ششم و شهردار آینده یک پروژه بی نظیر در حوزه ورزش و سلامت و متفاوت از دیگر پروژه‌ها اجرا می‌شود.

اسکندرپور در خصوص مجموعه میراثی قصر ابونصر هم که کلنگ آن در این مراسم به زمین زده شد نیز گفت:گاهی به دلیل حساسیت بالای برخی پروژه‌ها تخریب نکردن پروژه بهتر است که در زمینه قصر ابونصر به عنوان میراثی که از قرن‌ها قبل مانده است همین نکته وجود دارد و به همین دلیل طراحی این پروژه دوسال طول کشید.

او افزود: این مجموعه در ۳۲ هکتار در دراز مدت اجرا میشود که در مرحله اول ۶ هکتار آن اجرا می‌شود، پروژه‌ای که با اطمینان میگویم سرمایه شیراز میشود و بازدید تورهای گردشگری از آن مجموعه موجب توسعه اقتصاد شرق شیراز خواهد شد.

شهردار شیراز تصریح کرد: در راستای توسعه این پروژه تا روزی که هستیم‌تلاش خواهیم کرد و امروز هم اعلام کردم که معادل کل صورت وضعیت پروژه که ۲ونیم میلیارد تومان است را تا فردا پرداخت میکنیم و به مسئولان منطقه ۷هم میگویم که در منطقه کارهای زیاد در حال انجام داریم، اما به این پروژه منطقه‌ای نگاه نکنید این پروژه متعلق به مردم ایران است و در طراز ایران کار کنید واین خواسته من از شورای ششم و شورای بعدی است که این پروژه را که تنها طراحی آن دوسال طول کشید را دنبال کنند.

او ادامه داد: یکی از مهمترین مواردی که ما در طی این سال‌ها دنبال کردیم و البته سال‌ها مغفول مانده و رها شده بود ورودی شهر بود و شاید یکی از نقدهای ما به به قبلی‌ها همین بود و امروز فاز به فاز شاهد ساماندهی ورودی شرق شیراز هستیم که امروز هم بخشی از آن در بزرگراه خلیج فارس افتتاح شد و امروز در منطقه ۷دست ما پر است.

اسکندرپور با تقدیر از شهردار منطقه ۷شیراز افزود: ما در دوسال اول سرگرم اتمام پروژه‌های ناتمام گذشته بودیم به گونه‌ای که تنها درسال ۹۷از هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی ۹۷۰میلیارد تومان آن صرف پروژه‌های قبلی شد و فرصت اجرای این تیپ پروژه‌ها را نداشتیم، اما در دوسال گذشته پروژه‌ها با نگاهی متفاوت و منطبق با دیدگاه شورا در حال اجراست که از جمله آن‌ها میتوان به پارک‌های ورزش و سلامت که در همه مناطق در حال اجراست. پردیس سینمایی جوان در منطقه ۲وپروژه‌هایی از این دست اشاره کرد ودر هفته‌های پیش رو در همه مناطق افتتاح داریم.

شهردار شیراز گفت: البته هنوز پروژه‌های بزرگی دیگری هم داریم که بخشی از این پروژه‌ها هم میماند که در نیمه دوم سال به بهره برداری خواهد رسید به عنوان مثال تنها در خط دوم مترو از شهریور ۹۸ تا کنون بیش از یک هزار و یکصد میلیارد تومان هزینه کردیم.

او با اشاره به برگزاری هر دوهفته یکبار جلسات هیات مدیره مترو در محل اجرای این پروژه در این مدت اظهار داشت: یک موقع پروژه شما یک پارک ۵میلیاردی است و یکجا پروژه‌ای که هفته‌ای پنجاه میلیارد تومان اعتبار میخواهد، البته من آرزو داشتم همین روزها خط دوم از میانرود تا امیرکبیر افتتاح شود، اما در طول دو تا سه ماه پروسه انتخابات و و فضای سیاسی در کشور پروژه قدری لنگ شد و با تاخیر دوسه ماهه در همین امسال این پروژه هم افتتاح می‌شود البته گلایه‌هایی هم هست که در اینجا نمی‌گویم.

دیدگاه