۹ نفر از عاملان آتش‌سوزی کوه خُم ارسنجان فارس به دادگاه معرفی شدند

  • 09 تیر 1400 - 11:38
۹ نفر از عاملان آتش‌سوزی کوه خُم ارسنجان فارس به دادگاه معرفی شدند

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان گفت: ۹ نفر از افرادی که در زمان آتش‌سوزی در ارتفاعات کوه خُم(موسیری) این شهرستان حضور داشتند، توسط ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان، شناسایی و با پیگیری‌های کارشناس حقوقی اداره منابع طبیعی به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش دریافتی سه‌شنبه ایرنا، حسن خسروانیان در این زمینه بیان کرد: پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های میدانی کارشناس حقوقی این اداره و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ارسنجان عامل اصلی آتش‌سوزی شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفت و بازداشت شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان با اشاره به بررسی‌های بیشتر پرونده و پیگردهای قانونی و قضایی یادآور شد: درحال حاضر مطابق ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، مجازات ۱۰ سال حبس و پرداخت غرامت نقدی ناشی از سوختن عمدی درختان و پوشش گیاهی جنگلی در انتظار این متهم است.
خسروانیان از مردم و به‌ویژه افراد محلی خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک از قبیل دود، آتش سوزی، قطع درختان، احداث کوره ذغالی، تخریب و تصرف در عرصه‌های طبیعی مراتب را از طریق شماره تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.
حریق در طبیعت و ارتفاعات موسیری ارسنجان اوایل خردادماه سال جاری رخ داد که با وجود وزش باد، کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه و پوشش گیاهی خشک یکساله، در مدت پنج ساعت با تلاش نیروهای هنگ امداد طبیعت ارسنجان و حضور مردم کنترل و مهار شد.
چند روز گذشته نیز ۲ نفر از مظنونان آتش‌سوزی در ارتفاعات فیجان شهرستان ارسنجان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.
شهرستان ارسنجان  که ۳۳ هزار هکتار اراضی جنگلی را در خود جای داده است، در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

دیدگاه