کاهش ورودی پرونده‌های موادمخدر به دادگستری فارس

  • 09 تیر 1400 - 16:31
کاهش ورودی پرونده‌های موادمخدر به دادگستری فارس

رئیس دادگاه انقلاب شیراز با اشاره به کاهش ورودی پرونده‌های مواد مخدر در سه ماهه اول امسال در شعب دادسرا و دادگاههای انقلاب، گفت: تا پیش از امسال هر شعبه ما ١۵٠ تا ١٨٠ پرونده ورودی داشتیم که به ١١٠ پرونده کاهش یافته است.

سید محمود ساداتی سه‌شنبه ٨ تیرماه در “نشست تخصصی یاریگری زندگی، دیپلماسی مواد مخدر، پیشگیری از اعتیاد (به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر) بیان کرد: اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان یکی از مهمترین چالش‌های این دولت و دولت آینده است.

او افزود: مواد مخدر به عنوان یک معضل اجتماعی به مراتب آثار زیان بارتر از فقر و ترور و جنگ دارد و در عین حال پر سود ترین تجارت جهانی بعد از نفت و طلا، محسوب می‌شود و به این سادگی قاچاقچیان مواد مخدر از سوبسید کلان آن نمی‌گذرند.

رئیس دادگاه انقلاب شیراز همچنین با بیان اینکه مواد مخدر در همه حوزه‌های سیاسی، نظامی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی اثرگذار است، گفت: دشمن ابتدا با جنگ شروع کرد اما دید راه به جایی نمی‌برد با مواد مخدر نقشه خود را پیاده کرد.

ساداتی ادامه داد: جوانان از طریق مواد مخدر بی غیرت می‌شوند و دغدغه خانواده و اجتماع را ندارند و موجب بی عفتی خانواده می‌شوند.

او تصریح کرد: قاچاقچیان مواد مخدر جوانان را به سوی مرگ سوق می‌دهند و مردی و مردانگی را از آنها می‌گیرند.

رئیس دادگاه انقلاب شیراز با بیان اینکه دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری و درمان برای مبارزه با مواد مخدر ورود کرده است، عنوان کرد: علی‌رغم اقدامات خوب انجام شده در زمینه پیشگیری و درمان، اما خروجی‌ها مناسب نبوده است.

ساداتی تصریح کرد: ۵۰ درصد از زندانیان به دلیل مواد مخدر در زندان به سر می‌برند و ٢۵ درصد از دیگر زندانیان نیز به صورت غیرمستقیم با مبنای مواد مخدر دوران حبس را سپری می‌کنند.

دیدگاه