توضیحات معاون استانداری فارس در مورد تجمع دامداران

  • 07 تیر 1400 - 10:24
توضیحات معاون استانداری فارس در مورد تجمع دامداران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در خصوص تجمع شماری از دامداران این استان مقابل ساختمان استانداری در شیراز، توضیحاتی ارائه داد.

گروهی از دامداران استان فارس پیش از ظهر امروز یکشنبه ۶ تیرماه با حضور در مقابل ساختمان استانداری فارس، حمایت مسئولان را برای پیگیری و رفع مشکلات و تحقق مطالباتشان، نظیر متعادل کردن اختلاف قیمت تولید و فروش شیر خام را خواستار شدند.

ظفر افشون، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تجمع دامداران مقابل استانداری فارس، گفت: ظاهرا در هفته‌های قبل سازمان‌های جهاد کشاورزی و سازمان صمت به‌عنوان نرخ گذاری در کشور از استان‌ها و اتحادیه‌ها پیرامون در خصوص نرخ شیراز با قیمت ۶۴۰۰ نظرخواهی کردند و قرار بوده که اعلام شود، اما این نرخ به هر دلیلی اجرا نشده که اعتراض دامداران را بدنبال داشته است.

او با اشاره به اینکه نرخ‌گذاری مورد توافق انجمن تولیدکنندگان شیراز نبوده است، افزود: باید متولیان امر (سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صمت) قیمت شیراز را واقعی و تمام شده ببینند و همه تولید کنندگان را یکسان حمایت کنند.

افشون ادامه داد: در حال حاضر بخش تولید شیر متحمل ضرر هستند و از طرفی دیگر برخی واحدهای صنعتی از جمله کارخانجات شیراز سود را به جیب می‌زنند.

معاون استاندار فارس بیان کرد: سازمان‌های متولی بایستی هر چه زودتر تعادلی بین قیمت تولید شیراز و قیمت مصرف کننده ایجاد کند و دامداران و مردم از این روند ناراضی هستند.

افشون خواستار رسیدگی مسئولان و رفع مشکلات دامداران از نهادهای متولی شد و عنوان کرد: اعتراض دامداران تا پایان امروز به وزارت جهاد و سازمان صمت اعلام می‌کنیم تا نظر نهایی خود را اعلام کنند.

دیدگاه