قطعی برق در مناطقی از شیراز، شهروندان را غافلگیر کرد

  • 07 تیر 1400 - 11:23
قطعی برق در مناطقی از شیراز، شهروندان را غافلگیر کرد

قطعی ناگهانی برق در مناطق گسترده ای از شرق و جنوب شرق شیراز، شامگاه یکشنبه شهروندان را غافلگیر کرد. خروج چهار ایستگاه برق از مدار علت این خاموشی اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، قطعی برق با کم و زیاد شدن نور خانه ها از حوالی ساعت ۲۳:۳۰ یکشنبه آغاز شد و برای ساعاتی ادامه یافت. 
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس خارج شدن چهار ایستگاه از مدار را علت این خاموشی اعلام کرد و اظهار داشت : سه ایستگاه به مدار توزیع و انتقال برق وارد شده اند و تلاش‌ها برای بازگرداندن ایستگاه چهارم ادامه دارد.

غلامرضا نصیری با بیان اینکه یک حادثه اتصالی در شبکه انتقال برق به شیراز علت این حادثه بوده است افزود: نیروگاه برق شیراز پس از این اتصالی از مدار خارج شد و به دنبال آن بخش‌هایی از شهر شیراز به ویژه مناطق جنوبی در خاموشی فرو رفت.

وی با بیان اینکه به زودی برق همه مناطق شیراز وصل خواهد شد از شهروندان خواست تا به گمانه زنی هایی که در فضای مجازی در باره علت خاموشی برق مطرح می شود توجه نکنند و اخبار را از مجاری رسمی پیگیری کنند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با تقدیر از کارکنان و متخصصان برق در برگرداندن ایستگاههای برق به مدار و رفع حادثه افزود: سه ایستگاهی که از مدار خارج شده بودند در کمتر از نیم ساعت به شبکه توزیع و انتقال وارد شدند و سرعت عمل مهندسین و متخصصین برق قابل تحسین است.

دیدگاه