آغاز پلمب ضایعات فروشی‌ها از اواخر تیرماه در شیراز

  • 06 تیر 1400 - 16:34
آغاز پلمب ضایعات فروشی‌ها از اواخر تیرماه در شیراز

شهردار منطقه دو شیراز با اشاره به فعالیت ۵۰ تا ۶۰ واحد ضایعات فروشی در این کلانشهر گفت: در چندماهه اخیر تمام واحدهای ضایعات فروشی شناسایی و رای واحدها از واحد تخلفات شهرداری گرفته شده و از اواخر تیرماه جاری کار پلمب این واحدها در این منطقه از شیراز آغاز می‌شود.

غلامرضا شهریاری شنبه ۵ تیرماه در حاشیه بازدید از پروژه‌های منطقه دو شیراز، با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۰ پروژه بزرگ و کوچک با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در منطقه دو شهرداری شیراز در حال اجراست، گفت: شورای محلات در اجرایی عملیات طرح‌ها بازوان توانمند شهرداری‌ها هستند.

او با اشاره به اینکه وظیفه شهرداری پیگیری امور مردم است و بهسازی پارکها را در دستور کار دارد، ادامه داد: متاسفانه طی سال‌های اخیر پارک‌ها و بوستان‌های سطح  شهر تک بعدی ساخته شده و فضای ورزشی و شهری مناسب بانوان نبود، از همین رو برای ساخت پارک‌های جدید بر روی این قشر مطالعه کردیم و امکانات مناسب برای آن‌ها تدارک دیدیم.

شهردار منطقه دو شیراز همچنین از طراحی و احداث نخستین ورزشگاه بانوان در کم‌برخوردارترین نقطه این کلانشهر خبر داد و گفت: ساخت این مکان نیاز مبرم بانوان اهالی این محله بود که در چهار طبقه و با اعتبار ۲۰میلیارد تومان احداث خواهد شد و در حال حاضر دنبال پیمانکار هستیم.

شهریاری خاطرنشان کرد: همچنین دومین ورزشگاه ویژه بانوان در بلوار مدرس شهرک محراب در آینده جانمایی و ساخته خواهد شد و ۷۰ هزار نفر جمعیت از آن بهرمند می‌شوند.

او همچنین از رعایت عدالت اجتماعی در پروژه‌های این منطقه سخن گفت و بیان کرد: از آنجا که این منطقه از شهرداری شیراز به لحاظ فرهنگسرا ضعیف است در همین راستا خانه محله در محله دهپیاله و فرهنگسرای معلولان در محله قلعه شاهزاده بیگم جنب سینمای جوان شیراز افتتاح می‌شود.

شهردار منطقه دو شیراز گفت: همچنین پروژه زمین چمن مصنوعی با دارا بودن سکوی تماشاچی، مسیر دوومیدانی در محله کوزهگری با ۱۵ هزار متر مربع با استانداردهای لازم و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حال احداث است و فاز نخست این پروژه رو به اتمام است و تنها اقدامات اجرایی همچون فنس کشی و سرویس‌های بهداشتی در حال تکمیل است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا شهریور ماه امسال افتتاح شود.

شهریاری بیان کرد: همچنین فضای شهری در بلوار شهید قشقایی با آبنمای موزیکال با ۱۳ هزار متر مربع و ۱۱ میلیارد تومان و پیشرفت ۷۵ درصدی در حال ساخت است و تا پایان شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید.

او بیان کرد: این مکان قبلا محل معتادان متجاهر، شغل های کاذب و محیط  ناهنجار بوده است و برای ایجاد این فضای سبز از فرش سنگ گران قیمت استفاده شده که زیبایی خاص خود را داشته باشد.

شهردار منطقه دو شیراز گفت: پروژه سوم، پیاده راه سلامت با مساحت ۳۸ هزار مترمربع و با دارا بودن پیست اسکی، زمین فوتبال، والیبال در ضلع شرقی بلوار احمدابن موسی به دستور شهردار شیراز و با محوریت انسان محوری (سلامت و ورزش) ایجاد شده که در هفته پیش رو به بهره برداری خواهد رسید.

او گفت: چهارمین پروژه پارک ۴ هکتاری محراب با اعتباری افزون‌بر ۲۰ میلیارد تومان در حال ساخت است و محلات شهرک محراب، کوثر، دشت چنار و کوزه‌گری را پوشش می‌دهد.

شهردار منطقه دو شیراز همچنین از جانمایی کتابخانه و فرهنگسرا در این بوستان محراب خبر داد و افزود: برای ساخت آن سعی کردیم از نظرات شورای محلات استفاده کنیم.

شهریاری اظهار کرد: پارک حاشیه‌ای با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان هفته آینده کلنگ زنی خواهد شد و ورزش‌هایی نظیر فوتبال، فوتسال، والیبال، بدمینتون، گیم‌نت و پیست اسکیت در نظر  گرفته شده همچنین مکانی برای بازپروری معتادان (خانه سلامت،امید و زندگی) در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه دو شیراز گفت: پروژه پنجم یک درمانگاه خیرساز است که در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر در خیابان محراب در سه طبقه  با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حال ساخت است و هم‌اینک از پیشرفت ۲۰ درصدی برخوردار است.

دیدگاه