چندین آتش‌سوزی روز ۴ تیر در شیراز رخ داد

  • 05 تیر 1400 - 13:27
چندین آتش‌سوزی روز ۴ تیر در شیراز رخ داد

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، از وقوع حریق‌های متعدد در روز جمعه پُرکار آتش‌نشانان در این شهر خبر داد و یادآور شد که در یک حادثه آتش سوزی، بالغ بر ۲۰ تن کارتن در یک کارگاه، سوخت.!

محمدهادی قانع جمعه ۴ تیرماه در گفت و گو با خبرنگاران به تشریح جزئیات حوادث آتش سوزی این روز پرداخت و گفت: در یکی از این حوادث وقوع حریق گسترده در یک کارگاه بازیافت واقع در سلطان آباد، که ساعت ۱۰ و ۱۴ دقیقه صبح به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شیراز گزارش شد، ماموران سه ایستگاه سه، هفده و هجده، به محل اعزام شدند.

قانع با اشاره به وقوع این حادثه در محله سلطان آباد شیراز، گفت: در این حادثه یک کارگاه بازیافتی به وسعت ۵ هزار متر با کاربری پرس کارتن از قسمت مسقف محوطه کارگاه به وسعت ۵۰۰ متر دچار آتش سوزی شده است.

به گفته قانع، آتش نشانان با محاصره آتش از چندین جهت، آن را مهار کردند و عملیات کاوش و لکه گیری نیز یک ساعت به طول انجامید.

او همچنین از آتش‌سوزی در ارتفاعات کوهستان دراک شیراز که ساعت یک بامداد امروز از قسمت‌های مرتفع کوهستان آغاز شد و بخش عظیمی از آن را درنوردید خبر داد و در این خصوص هم گفت: به محض اطلاع از آتش‌سوزی، به قید فوریت آتش نشانان از چهار ایستگاه ۳، ۲۲، ۱۷ و ۱۴ در محل حاضر شده و هماهنگی‌های لازم برای اطفاء حریق انجام شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز شیراز بیان کرد: به دلیل پراکندگی آتش و سرعت گسترش آن، ۶۰ نیروی متخصص آتش نشان ، ۳۰ نیروی آتش نشان داوطلب و نیروهای ارتش و منابع طبیعی و مردمی  از بامداد امروز تا ساعت ۱۷ بعدازظهر، در حال امدادرسانی بی وقفه به صورت پیاده بودند.

قانع با اشاره به گستردگی عرصه‌ در این حادثه عنوان کرد: امکانات مورد استفاده در اطفای حریق مراتع به دلیل صعب‌العبور بودن، عمدتا ادوات سبک و به صورت نفری است، و همین امر سرعت اطفای حریق را کاهش داده بود.

رئیس آتش نشانی شیراز همچنین یادآور شد: آتش در این منطقه کاملا مهار شده و آتش‌نشانان در حال لکه‌گیری هستند.

دیدگاه