کاهش جرائم خشن در فارس

  • 01 تیر 1400 - 17:08
کاهش جرائم خشن در فارس

دادستان عمومی و انقلاب فارس با بیان اینکه شاهد کاهش جرائم خشن در استان هستیم، گفت: در سه ماهه نخست امسال شاهد کاهش ۸۳ درصدی سرقت کلان نسبت به سال گذشته بودیم.

سید مصطفی بحرینی دوشنبه ۳۱ خرداد در یک کنفرانس خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، گفت: سال گذشته با همکاری دستگاه‌های متولی و با هماهنگی شهرداری و شورای مبارزه با مواد مخدر، معتادان متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری و با سه هدف اصلاح و بازپروری معتاد و تامین امنیت جامعه و ممانعت از اقدامات مجرمانه افراد گرفتار اعتیاد، به مراکز ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس عنوان کرد: در زمینه پیگیری حقوق عامه (حوزه زمین و اراضی، منابع طبیعی) اقدامات خوبی توسط دستگاه‌های اجرایی و متولی انجام و پرونده‌هایی در این زمینه تشکیل شده که عمدتا به حوزه حواشی شهر قلات، دشت ارژن، حوزه شهر صدرا و روستاهای حاشیه شهر کرونی بر می‌گردد و در این راستا شعب ویژه‌ای برای رسیدگی، در نظر گرفته شده است.

او اظهار کرد: در حوزه زمین نیز طی یکسال گذشته قریب به ۱۵ فقره پرونده مفاسد اقتصادی داشتیم که بعضی از آنها شکات زیادی دارند، به عنوان مثال؛ یکی از موارد قریب به ۴۰۰ شاکی دارد.

بحرینی با بیان اینکه در سال ۹۹ قریب به ۸۰ هزار هکتار از اراضی طعمه حریق شد و طی ۳ ماهه امسال نیز ۱۰ هزار هکتار از ارتفاعات و مراتع بر اثر آتش سوزی نابود شد، گفت: پس از تشکیل پرونده در خصوص حوادث منجر به آتش‌سوزی اراضی طبیعی و ملی ۸ نفر مورد بازداشتی داشتیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: مقابله با مفاسد اداری، یکی از مطالبات جدی دادستانی است و در این خصوص نیز افرادی با مسئولیت‌های مختلف مورد تعقیب قرار گرفتند و پرونده‌های آن‌ها در حال رسیدگی‌ست و برخی از متخلفان هم در حال تحمل حبس هستند.

او همچنین با اشاره به رسیدگی به پرونده جرائم خشن و اراذل و اوباش که خط قرمز دادسراست، بیان کرد: برخورد قانونی با مجرمین جرائم خشن بدون هیچ اغماضی بوده است و شاهد صدور و اجرای احکام سنگینی در این ارتباط هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس در خصوص پرونده تخریب یک قبرستان قدیمی در شیراز نیز گفت: در این باره منتظر وصول گزارش نشدیم و به محض انتشار موضوع، پرونده تشکیل و بررسی‌های اولیه انجام شد که نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد. البته این پرونده خارج از نوبت در حال رسیدگی است.

دیدگاه