تاکنون در فارس ۳۴۲ هزار دوز واکسن تزریق شده است

  • 31 خرداد 1400 - 10:13
تاکنون در فارس ۳۴۲ هزار دوز واکسن تزریق شده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تزریق دوز دوم واکسن کرونا در استان فارس خبر داد و گفت: طبق آخرین آمار ۳۴۲ هزار دوز واکسن کرونا در دو مرحله به اعضای گروه‌های هدف در فارس تزریق شده است.

دکتر عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: از کل آمار واکسن تزریق شده کرونا در استان فارس، ۶۰ هزار دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون بوده است.

همتی با اشاره به اینکه، سهمیه‌ی واکسن سینوفارم برای تزریق نوبت دوم به فارس تعلق گرفته است، گفت: طبق نوبت دهی پیامکی که در حال انجام است، آن گروه از شهروندان که نوبت نخست واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند، نوبت دوم واکسن خود را دریافت می‌کنند.

او افزود: افرادی که توانایی حرکتی برای حضور در مراکز واکسیناسیون ندارند می‌توانند برای تزریق نوبت دوم واکسن به دو مرکز خودرویی تزریق واکسن به نشانی بلوار حسینی الهاشمی، پارک کوهستانی دراک یا ورزشگاه پارس واقع در میانرود مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تزریق واکسن در شهرستان‌ها از فردا دوشنبه ۳۱ خردادماه آغاز خواهد شد، ادامه داد: دوز دوم محموله با ۵۰ هزار دوز واکسن کرونا تا پایان هفته به استان فارس ارسال خواهد شد که به گروه‌های هدف، افراد بالای ۷۰ سال به بالا و اگر وزارت بهداشت موافقت کرد به افراد ۶۰ سال به بالا نیز تزریق می‌شود.

همتی خاطرنشان کرد: مردم باید همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند، در غیر این صورت سیر نزولی بیماری شکننده خواهد بود.

دیدگاه