جشنواره بزرگ صنایع دستی در خاوران برگزار شد

  • 22 خرداد 1400 - 9:10
جشنواره بزرگ صنایع دستی در خاوران برگزار شد

با همکاری تعدادی از بانوان خاورانی، غرفه‌های مختلف صنایع دستی جهت عرضه و آموزش در مرکز شهر خاوران ایجاد و مورد بازدید عموم قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خفر در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هنرمندان زیادی در شهر خاوران به تولید و ساخت صنایع دستی مشغول هستند که برای بهتر شدن صنعت صنایع دستی باید سرمایه گذاری بیشتری شود.

علی اصغر طاهری با بیا اینکه صنایع دستی می تواند در صورت سرمایه گذاری بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند ادامه داد: قالی‌بافی، آینه‌کاری، گلیم‌بافی، کاشی‌کاری و حصیربافی جزء  هنرهای دستی ما در سطح شهرستان خفر می باشد.
 
وی به جشنواره بزرگ صنایع دستی شهر خاوران در این ایام اشاره کرد و بیان داشت: با همکاری تعدادی از بانوان خاورانی، غرفه های مختلف جهت عرضه و آموزش به مناسبت روز صنایع دستی در مرکز شهر ایجاد و مورد بازدید عموم قرار گرفت.

مسئول اداره میراث فرهنگی خفر با تاکید بر اینکه خاوران در حیطه گردشگری ظرفیت بالایی دارد، افزود: رشد صنایع دستی و گردشگری باید در کنار هم و به یک میزان صورت پذیرد که در این زمینه شناسایی و ثبت آثار تاریخی هم کمک شایانی به امر گردشگری می کند.

طاهری به راه اندازی اولین موزه مردم شناسی در شهرستان خفر اشاره کرد و گفت: موزه مردم شناسی شهر خاوران به عنوان سند تاریخی و هویت این دیار به ثبت ملی رسیده که با نظارت و همکاری میراث فرهنگی این اثر مهم تاریخی محلی برای رونق و رواج صنایع دستی خواهد بود.

او با بیان اینکه هنرمندان صنایع دستی در شهرستان خفر انگشت شمارند ادامه داد: حلقه مفقوده صنایع دستی آموزش است که باید در راستای آموزش گام برداشت و برگزاری جشنواره ها با رویکرد آموزش و عرضه از مهم ترین اهداف آن است.

دیدگاه