برگزاری نمایشگاه عرضه صنایع‌دستی و هنرهای بومی در فیروزآباد

  • 22 خرداد 1400 - 14:18
برگزاری نمایشگاه عرضه صنایع‌دستی و هنرهای بومی در فیروزآباد

به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی، نمایشگاه صنایع‌دستی جهت عرضه هنرهای دستی هنرمندان در مجتمع بزرگ تجاری-تفریحی فردوسی فیروزآباد برپا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، نمایشگاه محصولات تولید هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان فیروزآباد شامل ۱۱ تا غرفه گلیم و جاجیم، چادر عشایری، گلیم، مرینوس و کاموایی، سفال و میناکاری، حصیر و کارهای تزیینی کاشی‌کاری، چنته و بلدان، شیشه، کیف و زیورآلات، کاموا و بندهای طبیعی و غرفه هنری بهزیستی باهمت گروه هنرمندان فیروزآباد و حمایت و میزبانی مجتمع بزرگ تجاری، تفریحی فردوسی در نمایشگاه دائمی این مجتمع به معرض دید و فروش عموم شهروندان و مسافران درآمد.

در این نمایشگاه هنرمندان فیروزآبادی از فارس، عشایر، ترک و روستایی در غرفه‌های متعدد و تخصصی محصولات خود را به معرض نمایش گذاشتند و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه می‌توانند در صورت تمایل به‌ صورت مستقیم و بدون واسطه صنایع‌دستی مورد علاقه خود را از تولیدکننده خریداری کنند.

این نمایشگاه علاوه بر صنایع‌دستی غرفه خوراک محلی شامل غرفه پخت آش به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان فیروزآباد به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنایع‌دستی که به مدت سه روز برپا شده از ساعت ۱۹ الی ۲۳ با پخش و همراهی موسیقی زنده سنتی همراه است.

گفتنی است در استان فارس ۲۶۰ رشته صنایع‌دستی شناخته‌شده که بیش از ۸۴ نمونه از این رشته‌ها در شهرستان فیروزآباد رواج دارد.

همچنین در سال‌های اخیر ۲۴ هنرمند این منطقه نشان برتر صنایع‌دستی شهرستان که نشان ملی مرغوبیت و یک اثر مهر اصالت از سازمان یونسکو دریافت نموده که در سوم شهریورماه سال ۱۳۹۹ فیروزآباد به‌ عنوان شهر ملی دست بافته‌های داری عشایری به ثبت ملی رسیده و در اندیشه ثبت جهانی‌شدن است.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به فیروزآباد، میدان سرداران، نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی مجتمع بزرگ تجاری، تفریحی فردوسی مراجعه کنند.

دیدگاه