بخش‌های ۲ و ۳ تصفیه‌خانه آب داراب راه‌اندازی شد

  • 22 خرداد 1400 - 10:36
بخش‌های ۲ و ۳ تصفیه‌خانه آب داراب راه‌اندازی شد

فازهای ۲ و۳ تصفیه خانه آب سد رودبال برای تامین آب شهر داراب در آیینی راه‌اندازی شد و ظرفیت تصفیه خانه آب از ۱۲۰ به ۲۱۰ لیتر برثانیه افزایش یافت.

فرماندار ویژه داراب جمعه در مصاحبه با ایرنا در این باره گفت: با تکمیل فاز ۲و ۳ این تصفیه خانه، وضعیت تامین آب شرب شهر داراب بهبود یافت و تعدادی از روستاهای شهرستان نیز از مواهب این طرح، برخوردار خواهند شد.

اصغر فرودی اظهار داشت: پیش بینی می شود که شهر داراب امسال مشکل کمبود آب نداشته باشد.
معاون استاندار فارس تصریح کرد: از امروز روستای نرده شهر با جمعیت ۳۰۰ خانوار به عنوان اولین روستا از آب شرب سد رودبال بهره مند شد و با تامین اعتبار جهت تکمیل اجرای پروژه انتقال، سایر شهرها و روستاهای شهرستان از آب شرب تصفیه شده سد رودبال بهره مند خواهند شد.
فرودی افزود: تاکنون برای احداث و راه اندازی تصفیه خانه آب داراب حدود ۵۰ میلیارد تومان توسط شرکت آب منطقه ای فارس هزینه شده است.
 جباری رئیس آبفا شهرستان داراب نیز به ایرنا گفت: طرح تصفیه خانه سد رودبال داراب در ۶ فاز طراحی شده است که فاز اول آن در آذر ۹۸ به بهره برداری رسیده بود. 
جباری اضافه نمود: با اجرای خط انتقال های فرعی روستاها بااعتباری قریب به ۱۰ میلیارد تومان مشکل آب بیش از ۱۲ روستای شهرستان نیز بطور کامل برطرف خواهد شد.
رئیس آبفا شهرستان داراب افزود: با تکمیل سه فاز دیگر این تصفیه خانه و تکمیل خط انتقال آب به شهرستان زرین دشت، مردم این شهرستان و روستاهای در مسیر این خط انتقال نیز از آب شرب تصفیه شده سد رودبال بهره مند خواهندشد.

سد رودبال با متوسط گنجایش ۷۰ میلیون مترمکعب منبع مهم تامین آب مناطق اطراف است. 

دیدگاه