هنوز ۱۱۳۴ بیمار کرونایی در فارس بستری‌اند

  • 16 خرداد 1400 - 8:44
هنوز ۱۱۳۴ بیمار کرونایی در فارس بستری‌اند

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کرونا هنوز یک خطر جدی است، اعلام کرد که هنوز ۱۱۳۴ بیمار مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستانهای استان فارس بستری هستند.

دکتر عبدالرسول همتی ۱۵ خرداد در جلسه اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا در فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و سالروز قیام ۱۵ خرداد، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۹۱۷ هزار و ۲۳۵ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام و ۲۶۴ هزار و ۲۸۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده‌ است.

همتی گفت: از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۰۵ هزار و ۸۴۸ مورد تست سریع انجام و منجر به تشخیص پانزده هزار و ۹۴۵ بیمار مثبت شده است.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، ۲۸۰ هزار و ۲۲۸ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است، از بهبودی ۲۵۶ هزار و ۴۱۸ نفر از این بیماران خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام جان باختن سه هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۴۶۱۹ نفر اعلام کرد.

همتی اضافه کرد: هم اکنون هزار و ۱۳۴ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۶۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون علوم پزشکی شیراز گفت: بهترین روش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید۱۹، رعایت دستورالعمل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی است.

دیدگاه