آرامستان دباغی بهسازی و ‌ساماندهی می‌شود

  • 14 خرداد 1400 - 16:42
آرامستان دباغی بهسازی و ‌ساماندهی می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز از در دستور کار قرار گرفتن موضوع ساماندهی و بهسازی آرامستان محله دباغی واقع در شهرداری منطقه دو این کلانشهر خبر داد.

سید احمدرضا دستغیب با اشاره به محرومیت‌های شهری و غیر برخوردار بودن محله دباغی، گفت: علی‌رغم اینکه این محله در بافت مرکزی شهر واقع شده است، ولی محروم از فضای‌های مناسب شهری است.

به گزارش ایسنا به نقل از شورای شهر شیراز، دستغیب افزود: حفظ هویت و حرمت قبور آرامستان دباغی و اجرای پروژه ساماندهی و بهسازی فضای شهری از اولویت منطقه محرم و غیر برخوردار محله دباغی است.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز ادامه داد: این کمیسیون به منظور حفظ کرامت و منزلت اهالی محترم دباغی با اجرای پروژه بهسازی و ساماندهی آرامستان محله دباغی با حفظ حرمت قبور، موافقت و همچنین تسریع در اجرای پروژه تاکید دارد.

او با اشاره به بازدید میدانی، پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده و همچنین برگزاری جلسات به منظور تسریع در راه اندازی مجموعه سالن تیراندازی شهید فرارویی شهرداری نیز گفت: متاسفانه علیرغم پیگیری‌ها و هزینه‌های انجام شده پس از گذشت چند سال از شروع پروژه شاهد معطلی و عدم بهره‌برداری از پروژه هستیم و این موضوع زیبنده شهر شیراز نیست.

دستغیب تأکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، راه‌اندازی مجموعه سالن تیراندازی شهید فرارویی شهرداری در دستور کار جلسه آتی کمیسیون قرار گرفت.

هفته گذشته ایسنا در خبری از تخریب یک گورستان تاریخی ثبت نشده، به نام “مهرعلی کوچک” یا “دباغی” در شیراز خبر داد و در گفت و گویی با شهردار منطقه ۲ این شهر، موضوع را رسانه‌ای کرد.

شهردار منطقه ۲، عامل تخریب را افرادی ناشناس معرفی کرده بود که شبانه بخشی از قبور را تخریب کرده بودند، اظهارنظری که منجر به واکنش‌های مختلف شد هرچند اعضای شورای شهر و مسئولان ارشد شهرداری، در این خصوص، اعلام نظر نکردند.

دیدگاه