آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسنجان فارس مهار شد

  • 10 خرداد 1400 - 11:16
آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسنجان فارس مهار شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: آتش‌سوزی در دهنه موسیری جنگل اسلام‌آباد این شهرستان با واکنش به موقع نیروهای این اداره مهار شد.

به گزارش یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان، حسن خسروانیان افزود: پیرو تماس روز هفتم خردادماه مردمی با نیروهای کشیک منابع طبیعی حاضر در اداره شهرستان مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در دهنه موسیری شهرستان ارسنجان با واکنش به موقع کارکنان منابع طبیعی آتش مهار شد.

وی ادامه داد: در راستای حراست از اراضی ملی پس از با خبر شدن از آتش سوزی بلافاصله کارکنان اداره منابع طبیعی در محل حاضر شدند و اقدام به خاموش کردن آتش کردند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: پس از تلاش بسیار در این منطقه صعب العبور با ارتفاعی افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ متر از سطح دریا و در گرمای شدید، شعله‌های آتش مهار و از گسترش آن جلوگیری بعمل آمد و موفق به اطفای کامل حریق در این منطقه شدند.

خسروانیان بیان کرد: با اطلاع رسانی به موقع از طریق گروه‌های مجازی با مطلع شدن مردم از این واقعه بلافاصله گروه‌های مختلف مردمی اعم از هنگ امداد، دامداران، بهره‌برداران و نیروی انتظامی برای کمک و خاموش کردن شعله‌ها وارد صحنه شدند که جا دارد از همه این عزیزان قدردانی کنیم.
وی با بیان اینکه گونه غالب آسیب دیده در این آتش‌سوزی از ارژن و کیکم است، اظهارکرد: پایش منطقه آتش‌سوزی تا شنبه هشتم خردادماه ادامه داشت و همچنان بررسی‌ها برای تعیین عامل آتش‌سوزی ادامه دارد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان از مردم شهرستان خواست با مشاهده آتش در مراتع و عرصه‌های زیست محیطی، آن را در اسرع وقت به شماره های ۰۷۱۴۳۵۲۲۳۴۲ و یا ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

صدور سند تک برگ جنگل زینل و دشت گورکی دستاوردی دیگر برای ارسنجان
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان در ادامه به دستاوردهای این اداره در صدور سند برای جنگل‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: در راستای عملیات کاداستر و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ، اسناد تک برگ پلاک‌های جنگل زینل و دشت گورکی صادر شد.

خسروانیان افزود: در راستای پیشگیری از زمین خواری و اجرای طرح جامع حدنگار «کاداستر اراضی ملی» مساحت ۱۰ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۵۴۲ مترمربع پلاک جنگل زینل و مساحت ۲۹ هزار و ۴۵۰ مترمربع پلاک دشت گورکی با اخذ سند تک برگ تحت مالکیت دولت قرار گرفت.
وی ادامه داد: با صدور اسناد تک برگ دست افراد متخلف و سودجو از اموال بیت المال کوتاه شده و از تخریب و تصرف جلوگیری می شود؛ همچنین با سند دار شدن اراضی ملی اختلافات ایجاد شده بین مردم و دستگاه‌های دولتی نیز از بین خواهد رفت.

شهرستان ارسنجان با ۳۳ هزار هکتار اراضی جنگلی در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

دیدگاه