شمار قربانیان کرونا در فارس به ۴۴۹۴ نفر رسید

  • 04 خرداد 1400 - 8:32
شمار قربانیان کرونا در فارس به ۴۴۹۴ نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته کرونا در فارس ۱۵ قربانی دیگر گرفت، گفت: تعداد فوت شدگان ناشی از ابتلا به کرونا در فارس به عدد ۴۴۹۴ نفر رسیده است.

دکتر سید روح‌الله حسینی دوشنبه ۳ خرداد در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و یاد شهدای آن عملیات، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۹۳ هزار و ۲۶۵  تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و به شناسایی ۲۵۸ هزار و ۷۳۹ بیمار مثبت قطعی منجر شده است.

حسینی اضافه کرد: ابتدای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۲ هزار و ۴۷۲ مورد تست سریع انجام و منجر به شناسایی ۱۵ هزار و ۱۵۴ بیمار مثبت شده است.

او مجموع بیماران شناسایی شده مبتلا به کرونا در فارس را طی ۱۵ ماه گذشته ۲۷۳ هزار و ۸۹۳ نفر اعلام و اضافه کرد: اکنون  ۱۳۴۳ بیمار در بیمارستانهای فارس بستری هستند و ۲۴۳ نفر از این بیماران، در بخش‌های آی سی یو، مراقبت ویژه دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۵۰ هزار و ۱۳۵ نفر از کل بیماران شناسایی شده طی حدود ۱۵ ماه گذشته از شیوع کووید-۱۹ در فارس خبر داد.

او با بیان اینکه هم اکنون در شیب نزولی موج چهارم و شرایط بسیار شکننده ای قرار داریم، خواستار همراهی عمومی مردم برای عبور از این مرحله شد و نقش مشارکت عمومی در این وضعیت را بسیار تعیین کننده دانست. 

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز به شهروندان توصیه کرد که اگر علائم بیماری کرونا را در خود یا اطرافیان مشاهده کرده یا طی روزهای گذشته با افراد مشکوک یا علامت‌دار تماس داشته‌اند، سریعا به پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

دیدگاه