١۵ سال اعتراض برای دریافت حقوق

  • 03 خرداد 1400 - 13:38
١۵ سال اعتراض برای دریافت حقوق

جمعی از بازنشستگان کارخانه مخابرات راه دور (ITI) بار دیگر برای دریافت مطالبات ١۵ ساله خود در مقابل استانداری فارس جمع شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، نزدیک به ١۵ سال پیش در شیراز که در آن زمان قطب الکترونیک کشور را یدک می‌کشید کارخانه‌های مخابراتی و صنعتی تولید کننده قطعات الکترونیکی در حوزه ارتباطات فعالیت داشتند و در کشور نیز به علت استفاده از دستگاه‌های بروز سرآمد بودند.

اما این سرآمد بودن دیری نپایید که از استان فارس گرفته شد و کارخانه‌های تولیدی کننده فارس نیز عطای تولید را به لقای آن بخشیدند و مسئولین هم تنها وعده حمایت دادند که همان هم هیچ گاه محقق نشد.

در روزگاری که صنایع الکترونیک، کارخانه جان مخابراتی ایران، کارخانه مخابرات راه دور، صنایع کابل سازی و سایر کارخانه‌های تولیدی در فارس فعالیت می‌کردند در هیچ نقطه کشور خبری از تولید محصولات ارتباطی نبود اما اکنون این معادله برعکس شده و فارس که روزی تولید کننده محصولات الکترونیک- ارتباطی بود الان تبدیل به مصرف کننده صرف شده است.

صنایع الکترونیک اکنون تولید کننده است اما در سایر بخش‌ها و کارخانه مخابراتی ایران هم که روزی یک هزار و ٢٠٠ کارمند و کارگر داشت اکنون با ١۵٠ نفر در حال کار کردن است و مخابرات راه دور (ITI) هم به کلی تعطیل شده و کارگرانش ١۵ سال است به دنبال مطالبات برحقشان اند.

۱۵ سال اعتراض بدون پاسخ شفاف

یکی از بازنشستگان کارخانه ITI در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: ١۵ سال است که به دنبال احقاق حق و حقوق خود هستیم اما تاکنون نتوانسته‌ایم به حقوق خود دست پیدا کنیم و مسئولین هم تنها وعده رسیدگی می‌دهند.

مفتاح در ادامه بیان کرد: ١۵ سال است که هیچ پرداختی نداشته‌ایم و نتوانسته‌ایم به مطالبات خود دست پیدا کنیم این در حالی است که قرار بود بخشی از زمین این کارخانه به مزایده گذاشته شود اما بازهم برخی از مسئولان اجازه برگزاری مزایده را ندادند تا دست کارگران این کارخانه به مطالباتشان نرسد.

وی اضافه کرد: یک هزار و ٢٠٠ نفر از کارگرانی که در این کارخانه در ١۵ سال قبل مشغول کار بودند اکنون نیازمند مطالبات خود هستند و باید راهکاری وجود داشته باشد تا بتوان مطالبات این افراد را تصفیه کرد.

این بازنشسته کارخانه ITI در ادامه عنوان کرد: مالک کارخانه به قدری با نفوذ است که از دست هیچ مسئول استانی کاری بر نمی‌آید با ایجاد طی سفری که سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان داشتند وعده حل این مشکل طی یک ماه را دادند که این مهم هم بعد از گذشت یک سال هنوز محقق نشده است.

وی افزود: ١۵ سال قبل مطالبات کارگران این کارخانه ٢٠ میلیارد تومان برآورد شده بود

دیدگاه