کاهش سن قربانیان کرونا در فارس

  • 30 اردیبهشت 1400 - 10:20
کاهش سن قربانیان کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: براساس آمارها و بررسی شرایط جانباختگان ناشی از کروناویروس، به نظر می‌رسد میانگین سنی افراد جانباخته بر اثر این بیماری طی هفته‌های اخیر کاهش یافته است.

دکتر عبدالرسول همتی چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونای علوم پزشکی شیراز، با اشاره به اینکه آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته فارس هم در روزهای گذشته روند کاهشی داشته است، گفت: با وجود این موضوع، درخواست ارجاع بیماران به بیمارستان ها برای انجام سی تی اسکن ریه، افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه درصد ورودی بیماران به بیمارستان ها نیز در چند روز گذشته به طور نسبی ثابت بوده و روند کاهشی را شاهد بوده ایم، از ورود محموله جدید واکسن به کشور و اختصاص سهمیه واکسن به استان فارس و آغاز مجدد واکسیناسیون کرونا از امروز در استان خبر داد.

وضعیت آماری شیوع کرونا در فارس

همتی همچنین در خصوص وضعیت آماری شیوع کرونا تا امروز ۲۹ اردیبهشت در فارس، به خبرنگاران گفت: تاکنون با انجام ۸۸۲ هزار و ۷۵۵ تست تشخیصی به روش مولکولی و ۱۰۱ هزار و ۲۵۵ تست سریع در قالب طرح شهید سلیمانی، ۲۷۱ هزار و ۱۲۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی با اشاره به بهبودی ۲۴۷ هزار و ۱۹۸ بیمار طی این مدت در استان فارس، گفت: اکنون ۱۵۵۰ بیمار مثبت یا مشکوک دارای علائم، در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که ۲۴۹ نفر آنان به دلیل وخامت شرایط جسمی مراقبت ویژه دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در فارس فوت کردند، گفت: با احتساب این آمار، شمار جان باختگان کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در فارس به عدد ۴۴۳۶ نفر رسیده است.

آمار جانباختگان کرونا به تفکیک شهرستان های استان فارس

همتی بیشترین تعداد فوت‌شدگان بیماری کرونا در فارس را با عدد ۲ هزار ۳۳ نفر مربوط به شیراز دانست و گفت: شهرستان مرودشت با ۳۰۵ و کازرون با ۲۴۹ مورد، بیشترین موارد بعد از شیراز را ثبت کرده‌اند.

او ادامه داد: از جمع کل فوت شدگان براثر کرونا، ۱۱۸ مورد در داراب؛ ۱۱۲ مورد در آباده؛ ۹۴ مورد در ممسنی؛ ۷۲ مورد در اقلید؛ ۶۴ مورد در استهبان؛ ۵۹ مورد در لامرد؛ ۵۷ مورد در کوار؛ ۵۷ مورد در نی ریز؛ ۵۶ مورد در فیروزآباد؛ ۴۸ مورد در سپیدان؛ ۳۸ مورد در قیروکارزین؛ ۳۷ مورد در کوهچنار؛ ۳۷ مورد در زرقان؛ ۳۷ مورد در خرامه؛ ۳۳ مورد در خرمبید؛ ۳۳ مورد در رستم؛ ۳۱ مورد در ارسنجان؛ ۲۹ مورد در زرین دشت؛ ۲۸ مورد در سروستان؛ ۲۷ مورد در بوانات؛ ۲۶ مورد در بیضا؛ ۲۴ مورد در پاسارگاد؛ ۲۱ مورد در مهر؛ ۱۰ مورد در فراشبند؛ ۷ مورد در بختگان و ۲ مورد در سرچهان ثبت شده است.

تزریق بیش از ۱۷۴ هزار دوز واکسن در فارس

او با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در فارس گفت: تا امروز ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن نوبت اول کرونا به شهروندان در استان فارس تزریق شده است.

همتی خاطرنشان کرد: با احتساب ۲۶ هزار ۸۰۰ دوز واکسن نوبت دوم تزریق شده، مجموع آمار واکسیناسیون انجام شده در فارس به عدد ۱۷۴ هزار و ۳۰۰ دوز رسیده است.

ورود محموله جدید واکسن به فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه محموله جدید واکسن کرونا، شب گذشته به استان وارد شده است، افزود: از امروز واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۵ سال آغاز شده است.

همتی خاطرنشان کرد: مشمولان گروه سنی ۷۵ سال به بالا می توانند با همراه داشتن کارت ملی به مراکز مشخص شده واکسیناسیون برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پایگاه واکسیناسیون خودرویی شیراز واقع در بوستان کوهستانی دراک مجدداً فعال شده است، گفت: افراد سالمند بالای ۷۵ سال که برای حضور در سالن ها و صف واکسن دچار مشکل هستند، می توانند با خودرو به این مرکز مراجعه و واکسن را دریافت کنند.

دیدگاه