نزاجا ستون ارتش است

  • 10 اردیبهشت 1400 - 10:01
نزاجا ستون ارتش است

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه ۲ نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه نزاجا، ستون ارتش محسوب می‌شود، پشتیبانی را تامین کننده نیازهای تجهیزاتی و لجستیک و … نیروی زمینی ارتش معرفی کرد.

سرهنگ حسین مالکی، فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه ۲ نیروی زمینی ارتش، در گفت و گو با ایسنا گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیرویی همسان با سایر ارتش‌های جهان است و در تمام این ارتش‌ها یک جدول تجهیزات واحد وجود دارد. ولی بهره‌برداری و استفاده را به شیوه خودمان انجام می‌دهیم.

مالکی اضافه کرد: در حال حاضر برای تامین قطعات یگان‌های زرهی هیچ مشکلی نداریم و تانک‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط متخصصین داخلی بهینه‌سازی می‌شوند. ما همچنین در بحث خوردروهای تانک‌بر نیز خودکفا هستیم.

حجه‌الاسلام محسن عبدی، مسئول عقیدتی آماد و پشتیبانی منطقه ۲ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیز گفت: پس از پیروزی انقلاب صحبت‌های مختلفی درباره نحوه اداره ارتش مطرح می‌شد، مثل انحلال آن. ولی درست نبود ارتش با آن همه پتانسیل کنار برود. از جمله اقدامات حضرت امام برای حفظ ارتش، نامگذاری روز ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش بود و همچنین دستور به برگزاری رژه ۲۹ فروردین بود که تا امروز هرساله برگزار می‌شود.

وی افزود: در همان زمان، مقام معظم رهبری فعلی ایده‌ای مبتکرانه مطرح کردند تا سازمانی عهده‌دار فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در ارتش شود. آن زمان آقای صفایی به عنوان نماینده حضرت امام در ستاد کل ارتش مستقر شدند. البته موانعی هم وجود داشت از طرف کسانی که نمی‌خواستند روحانیون در کنار نظامیون حضور پیدا کنند، ولی به هرحال در ۲۳ مهر ۵۸ حضرت امام دستور تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را، با نام سازمان سیاسی ایدئولوژیک، صادر کردند و آقای صفایی نیز اولین رئیس آن شد. و مطابق فرمان امام، این سازمان در خط مشی پیرو ولایت فقیه و در بحث انسانی و آماد پیروی ارتش است.

عبدی ادامه داد: در مواد ۱۴ و ۱۵ قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران وظایف سازمان عقیدتی سیاسی ذکر شده است که مواردی از جمله ارتقا بینش دینی، آموزش دینی کارکنان، انتشار محصولات فرهنگی و نظارت بر حفظ ارزش‌های اسلامی را شامل می‌شود. در همین راستا سازمان عقیدتی سیاسی پشتیبانی منطقه ۲ نزاجا نیز اقدام به برگزاری بزرگداشت‌های مذهبی و همینطور ملی، برگزاری نماز جماعت و کلاس قرآن برای پرسنل پایور و وظیفه، همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی کرده است  و در انجام این امور طرح‌های موسوم به مصباح بسیار به ما کمک  کرده است.

وی اضافه کرد: سازمان عقیدتی سیاسی به بحث مهارت آموزی سربازان وظیفه هم ورود کرده و سعی دارد تمام سربازان در طول مدت خدمت خود حداقل یک مهارت فنی را فرابگیرند.

عبدی گفت: تمام این فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی برای خانواده‌ها نیز برگزار می‌شود. ولی در شرایط پاندمی بیشتر به سوی فضای مجازی رفته‌ایم و اولویت ما در این فضا پیام‌رسان‌های داخلی هستند ولی اگر یک پیام‌رسان خارجی مخاطب زیادی دارد، سعی می‌کنیم از محاسن آن استفاده کنیم.  

دیدگاه