آموزش هنر خاتم‌کاری برای کودکان محله‌های محروم شیراز

  • 15 فروردین 1400 - 17:33
آموزش هنر خاتم‌کاری برای کودکان محله‌های محروم شیراز

رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز گفت: کارگاه آموزش هنر خاتم‌کاری با هدف توانمندسازی و کسب درآمد و همچنین ارتقای سطح سلامت روان در مناطق کم برخوردار شیراز طراحی و اجرا شد.

یوسف آفرینی بیان کرد: کارگاه هنری آموزش خاتم کاری، برای کودکان گروه هدف از محله های کم برخوردار در خانه ستایش واقع در گذر سنگ سیاه تشکیل شد.

وی ادامه داد: هنر خاتم کاری رشته ای جذاب و پول ساز است و علاوه بر اینکه در آینده می تواند منبع درآمد خوبی برای این کودکان باشد در ایجاد جایگاه اجتماعی مناسب برای آنها موثر است.

آفرینی با بیان اینکه متاسفانه برخی از کودکان به دلیل کار در محیط های پرخطر و برخوردهای نامناسب افراد بی ملاحظه تحقیر شده اند و عزت نفس خود را از دست داده اند افزود: باید به روش های گوناگون در زمینه ارتقای سطح عزت نفس این کودکان تلاش شود تا بتوان آینده روشنی برای آنها متصور شد و پرداختن به امر زیبا و خلق یک اثر هنری در بالا بردن میزان عزت نفس بسیار موثر است.

رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز گفت: بعضی کودکان بنا به شرایط زندگی، کمتر مخاطب هنر و زیبایی بوده اند و امکان حضور در کلاس های هنری را نداشته اند، حال آنکه شناخت امر زیبا، خلق اثر هنری و بروز خلاقیت موجب رشد روانی در کودک می شود و همچنین تاثیرات درمانی بر کودک دارد.

وی اضافه کرد: کسب تجربیات هنری در پروسه فراگرفتن رشته های مختلف هنری و همچنین خلق اثر هنری به مدد همین آموزش ها می تواند به آزادسازی گره‌های درونی و ذهنی کودک کمک دهد. و نیز فراگیری هنر برای کودکان می تواند به عنوان یک ابزار روانشناختی برای کمک به بالابردن میزان ابراز وجود و بیانگری در کودک، مهارت های سازگاری خلاقانه عمل کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از کودکان به دلیل تجربه زیسته در شرایط سخت و ناکامی های دردناک در خانواده و همچنین شرایط عاطفی نامناسب دچار افسردگی هستندگفت: آموزه های هنری می تواند در کاهش میزان افسردگی کودکان موثر باشد.

دیدگاه