۱۸ شهرداری جدید طی هفت سال در فارس تاسیس شده است

  • 25 اسفند 1399 - 9:57
۱۸ شهرداری جدید طی هفت سال در فارس تاسیس شده است

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری فارس گفت: از ابتدای سال ۹۲ و آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۸ شهرداری در فارس ایجاد شده که پیش بینی می‌شود تا پایان این دولت سه شهرداری دیگر نیز در این استان تاسیس شود.

پرویز کهندل دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ۲۵ اسفندماه روز شهردار و تبریک این روز،افزود: امروز سالروز شهادت سردار سرلشکر پاسدار مهدی باکری فرمانده شجاع لشکر ۳۱ عاشورا است که این شهید والا مقام در هنگام شروع جنگ تحمیلی در سال ۵۹ شهردار ارومیه بود که دفاع از مرز و بوم را از شهردار بودن مهمتر دانست و در سال ۶۳ در عملیات غرور آفرین بدر در شرق دجله به شهادت رسید.

وی شهرداران را کلیدداران و حافظان حقوق شهرها دانست و گفت: شهرداران در میدان اجرای خدمات شهری باید پایه های فرهنگ،سازندگی و عمران و آبادانی را مدنظر قرار دهند و قطعا نامگذاری این روز به نام شهردار حاکی از نقش شهرداران در توسعه مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: امروزه باید در حوزه مدیریت شهری نگاه کارشناسانه با بهره گیری از توانایی صاحب نظران در عرصه هایی ازجمله سیما و منظر شهری،رعایت قوانین و مقررات ،درنظر گرفتن اصول فنی در ایجاد اماکن و منازل مسکونی،توجه ویژه به مسائل ترافیکی و هوای پاک،توسعه فضاهای سبز و کلیه فعالیت هایی که گسترش اماکن تفریحی و فرهنگی و در راس آن تکریم مردم با هدف جلب و ارتقاء سطح رضایتمندی مردم مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری فارس بر توجه بیشتر شهرداران به سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید تاکید کرد و گفت: در حوزه مدیریت کوچه‌ها، خیابان ها، خلاقیت جمعی ،جلوگیری از آلودگی،رعایت نظافت شهرها باید در اولویت شهرداری ها قرار گیرد.

وی در ادامه به سختی کار کارکنان و کارگران حوزه مدیریت شهری در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: سختی کار پاکبان ها و نیروهای حوزه خدمات شهری در این شرایط بسیار زیاد شده است.

کهندل بیان کرد: زباله های شهری و بیمارستانی آلوده به ویروس کرونا در ۸۰ سایت جمع آوری دفن بهداشتی زباله های شهری به نحوی که آب های زیرزمینی و هوا آلوده نشود دفن و بی خطرسازی می شوند و مردم نیز باید با این قشر همکاری لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر  سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت شهری استان فارس است و ۱۱۵ شهرداری در سراسر فارس فعالیت می کنند و ایجاد شهرداری در سه شهر دیگر این استان در حال پیگیری است.

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری فارس ادامه داد:هزار و ۶۳۲ نیروی دائم و موقت کارگری، ۲ هزار و ۸۰۰ نیروی اداری پیمانی و رسمی و تعداد زیاد نیرو نیز در قسمت خدمات شهری بصورت حجمی ،هزار و ۷۲۰ نیروی آتش نشان در شهرداری های سراسر استان فارس مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

کهندل بیان کرد: بیش از ۲۵۰ دستگاه در شهرداری های سراسر استان به جز شیراز کار جمع آوری پسماند را بصورت روزانه انجام می دهند.

وی با بیان اینکه ۱۱۱ شورای اسلامی شهر در سطح استان فارس فعال است گفت: شورای اسلامی شهرهای گراش،مرودشت،صدرا و خیرآباد در استان فارس منحل شدند و در اجرای ماده ۹۹ قانون شوراها استاندار فارس بعنوان جانشین این شوراها فعالیت می کند.

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری فارس گفت: ۶۱۲ عضو شورای شهر در سراسر استان فارس فعالیت دارند.

دیدگاه