پیشرفت طرح‌های مسکن محرومین و اقدام ملی در فارس چشمگیر است

  • 25 اسفند 1399 - 10:57

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با ارائه گزارشی از مسکن محرومین ، مسکن اقدام ملی و بازسازی واحد های زیان دیده از حوادث دراین استان ، پیشرفت این طرح ها را چشمگیر دانست و اظهار داشت : ۷۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال کمک رایگان بنیاد مسکن برای ساخت واحدهای مسکن محرومین پرداخت شده است.

عطاالله زمانی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومین سهمیه استان فارس  است که در قالب تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه و همکاری نهادهای حمایتی به پیش می رود.

وی ادامه داد : از سهمیه ۳۵۰۰ واحد مسکونی برای هشت هزار و ۶۹۷ متقاضی تشکیل پرونده شده است که بیشتر از سهمیه استان است ، سه هزار و ۵۰۰ نفر به بانک معرفی شده‌اند و بانک با  سه هزار و ۴۷۸ متقاضی قرارداد بسته است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه کار پی کنی سه هزار ۵۰۰ واحد مسکونی آغاز شده است افزود: سه هزار و ۳۵۲ واحد مسکونی اکنون در مرحله اجرای فونداسیون و زیر ساخت است ، برای  سه هزار و ۹۸ واحد اسکلت بنا ساخته شده ، و ۲ هزار و ۸۱۰ واحد نیز تا مرحله اجرای سقف پیشرفت داشته است.

زمانی با بیان اینکه متقاضیان در این واحدهای مسکونی از تسهیلات کم بهره ۵۰ میلیون تومانی و وام های رایگان ۳۰ میلیون تومانی بهره مند می شوند گفت: برخی از متقاضیان مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هستند و برخی نیز زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی و امدادی نیستند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فار س همچنین گزارشی از پیشرفت واحد های آسیب دیده از زلزله سال گذشته خان زنیان شیراز  و سایر مناطق آسیب دیده استان فارس ارائه داد و اظهار داشت : روند احداث و پیشرفت بازسازی در منطقه زلزله زده خان زنیان و ۱۰ شهرستان استان فارس نیز قابل توجه است.

زمانی شمار واحدهای خسارت دیده در استان فارس را ۲ هزار و ۱۸۹ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد  ۸۶۷ واحد نیازمند ساخت دوباره  ، یک هزار و ۳۲۲ واحد شهری و روستایی نیازمند تعمیر بوده اند ، همچنین  واحدهای آسیب دیده شهری ۴۲۰ واحد و واحدهای آسیب دیده روستایی نیازمند احداث دوباره ۴۴۷ واحد بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد : تا کنون ۷۱۲ نفر از مالکین واحد های آسیب دیده برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند و کار آواربرداری در ۲۸۱ واحد آغاز شده است ، همچنین کار پی کنی ۳۵۶ واحد و  اجرای فونداسیون ۲۶۱ واحد و همچنین  اجرای اسکلت ۱۷۱ واحد به پایان رسیده و ۱۰۶ واحد نیز در مرحله اجرای سقف است  و  عملیات ساختمانی ۵۷ واحد نیز به پایان رسیده است.

زمانی بیان داشت : روند احداث و پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن در استان فارس به ویژه در جنوب این استان چشمگیر است و ثبت نام ۲۲ هزار و ۵۳۶ نفر به پایان رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس تعداد متقاضیان تایید نهایی شده مسکن ملی دراین استان را  ۶ هزار و ۱۲۰ نفر اعلام کرد و گفت:  برای تعداد ۴ هزار و  ۶۱ واحد زمین تامین شده و ۳ هزار و ۴۸۶ نفر از متقاضیان نیز وجوه خود را واریز کرده اند.

زمانی با بیان اینکه  صدور پروانه ساخت برای ۲۸۹ واحد انجام شده گفت: پی کنی ۲۶۹ واحد مسکن ملی در حال انجام است و  اجرای اسکلت نیز در ۵۷ واحد به پایان رسیده است ،  مبلغ آورده متقاضی دراین طرح حدود یک میلیارد و ۴۵۹ میلیون ریال است.

دیدگاه