تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024

زیرگذر استاد بهمن بیگی شیراز افتتاح شد

  • 21 بهمن 1399 - 20:02
زیرگذر استاد بهمن بیگی شیراز افتتاح شد

حضور حسینعلی امیری، معاون امور مجلس ریاست جمهوری، فاز دوم (زیرگذر) تقاطع غیرهمسطح استاد بهمن بیگی شیراز افتتاح شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز عصر سه‌شنبه ٢١ بهمن در آیین افتتاح این پروژه عمرانی بیان کرد: این پروژه در کوتاه ترین زمان از نظر مهندسی برای تسهیل عبور و مرور از جنوب غرب شیراز به سمت شمال غرب و دروازه قران احداث شد.

اسماعیل صالحی با بیان اینکه در پروژه تقاطع غیر همسطح استاد بهمن بیگی از بهترین ابرازها و مصالح موجود در احداث این پروژه استفاده شده است، گفت: در این پروژه یک کیلومتر راهسازی و ۵٠٠ مترمربع زیرگذر انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه برای احداث این پروژه ١١ کیلومتر فیبر نوری جابجا و ٣٠ هزار مترمربع تملک انجام شده است، گفت: دو دکل فشار قوی با هزینه سنگین برای انجام عملیات اجرایی جابجا شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: علی‌رغم وجود مشکلان اجرایی در آغاز این پروژه اما از پروژه‌هایی است که در کوتاه‌ترین زمان و در بازه زمانی ٢٩ ماهه به اتمام رسید.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز در ادامه این مراسم گفت: در دهه فجر امسال ۴۲ پروژه در کلانشهر شیراز افتتاح یا کلنگ زنی شد و یکی از این پروژه‌ها تقاطع غیرهمسطح بهمن بیگی بوده است.

نواب قائدی افزود: از ابتدای شورای پنجم اهمیت ایجاد این تقاطع در دستور کار قرار گرفت. احداث این پروژه در ورودی شهر شیراز از سمت استان‌های جنوبی و در راستای تسهیل تردد ترافیکی شهروندان در شهرک‌های جنوبی و تردد کمتر در کمربندی حائز اهمیت بود.

او گفت: از آنجا که کمربندی شیراز یکی از معابر پر حادثه در شیراز و حتی کشور بوده است، از معاون رئیس جمهوری در خواست می‌کنیم که از ظرفیت بودجه ۱۴۰۰ و ظرفیت برنامه توسعه هفتم و لحاظ کردن این محور در نقاط ناایمن حادثه خیز در راستای جا به جایی مجوز استفاده کنند. 

قائدی ضمن قدردانی از استاندار فارس برای همراهی در حل معضل کمربندی شیراز، گفت: امروز در شرایطی هستیم که باید همگی دست به دست هم دهیم تا کشور را از این شرایط سخت عبور دهیم.امروز باید اقدامات خوب و پروژه‌های تاثیر گذار را به مردم معرفی کنیم و بذر امید در دل مردم بکاریم نه با بغض سیاسی بکاریم.

به گزارش ایسنا، فاز دوم تقاطع غیرهمسطح استاد بهمن بیگی شیراز با اعتبار ۴٠ میلیارد تومان اجرا و آماده بهره برداری شده است.

دیدگاه