۵۶۰ بیمار کرونایی در فارس بستری هستند

  • 21 بهمن 1399 - 18:20
۵۶۰ بیمار کرونایی در فارس بستری هستند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که براساس آخرین آمارها، ۵۶۰ بیمار مبتلا یا مشکوک ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ویژه این بیماری در فارس بستری هستند.

دکتر سید روح‌الله حسینی سه‌شنبه ۲۱ بهمن در جمع خبرنگاران ضمن تبریک یوم الله ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: از بین ۵۶۰ بیمار بستری در بخش‌های کرونایی استان فارس، ۹۰ بیمار به دلیل وضعیت وخیم جسمی، در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار دارند.

او همچنین گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۰۶ هزار و ۶۸۷ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام و با بررسی آنها۱۷۰ هزار و ۲۵۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

این پزشک متخصص گفت: از آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۲ هزار و ۵۴۴ مورد تست سریع انجام و منجر به شناسایی ۱۸۸۷ بیمار مثبت در سراسر استان فارس شده است.

حسینی با بیان اینکه جمع موارد مثبت قطعی کرونا در استان فارس تا ظهر سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۷۲ هزار و ۱۴۶ نفر بوده است، گفت: از این تعداد خوشبختانه ۱۶۵ هزار و ۶۵ نفر بهبودی یافته‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه شمار جان باختگان براثر ابتلا به کووید-۱۹ در فارس طی روزهای اخیر افزایش یافته است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان خود را از دست داده‌اند.

حسینی مجموع قربانیان این بیماری در فارس از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۳۱۸۲ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر شاهد سیر صعودی تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در استان فارس هستیم و این موضوع لزوم حساسیت بیشتر شهروندان به رعایت پروتکل‌ها را یادآور می‌شود.

این متخصص طب اورژانس علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در یک هفته گذشته شاهد افزایش مراجعه به مراکز درمان سرپایی و ۱۶ ساعته استان فارس بوده‌ایم، گفت: میانگین تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمان سرپایی و ۱۶ ساعته فارس از ۷۵۰ نفر به بیش از ۱۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

حسینی خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته تعداد مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته در استان فارس ۹۷۴ نفر بوده و این یک هشدار جدی و نشان‌دهنده کاهش حساسیت‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلات پیش رو در پایان این هفته، از هموطنان درخواست می‌کنیم که ضمن توجه به دستورالعمل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی دست ها، از سفر به شیراز خودداری کنند.

دیدگاه