شمار اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان فارس به ۱۵۸ واحد رسید

  • 16 بهمن 1399 - 13:35
شمار اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان فارس به ۱۵۸ واحد رسید

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با بیان اینکه این استان در ابتدای دولت تدبیر و امید از اقامتگاه بوم‌گردی برخوردار نبود، گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی و با حمایت دولت تعداد ۱۵۸ اقامتگاه بوم‌گردی در فارس تاسیس شده که ۳۰ واحد از این اقامتگاه‌ها در شهرستان سپیدان است.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس که خبر افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان سپیدان به مناسبت دهه مبارک فجر را بازتاب داده از قول عبدالرضا قاسم پور افزود: مسوولان استان موظف به حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه صنعت گردشگری هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: افتتاح اقامتگاه‌های بوم‌گردی ضمن ایجاد اشتغال، باعث تقویت فرهنگ بومی و محلی و رشد و رونق در روستاها می‌شود.

معاون استاندار فارس با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) که هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست، گفت: امام راحل ملت ایران را به ملتی با اراده، مصمم ،با انگیزه و پر تحرک و دارای هدف تبدیل کرد.

قاسم‌پور در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به بحران کمبود آب در کشور،حمایت از طرح‌های توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را از سیاست اصلی دولت و زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: در شهرستان سپیدان در حوزه توسعه گلخانه با همکاری بخش خصوصی تلاش‌های بسیار خوبی انجام گرفته که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید در حوزه گاز رسانی انقلاب بزرگی در کشور به ویژه در استان فارس شکل گرفته است، اظهارکرد: انقلاب اسلامی با هدف محرومیت زدایی و توجه به فقرا شکل گرفت و دولت تدبیر امید نیز از ابتدای کار خود تاکنون توجه به روستاها را در دستور کار خود قرار داده و در حوزه آب رسانی، گاز رسانی ، برق رسانی و برقراری عدالت اجتماعی در روستاها تلاش زیادی داشته تا روستاییان عزیز در روستاها ماندگار و از مهاجرت به شهرها جلوگیری کند.

افتتاح بوم‌گردی هماشهر در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و اعتباری افزون بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان،افتتاح گلخانه رحیمی در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و با اعتباری افزون بر چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با تولید سالیانه ۴۰۰ شاخه گل و افتتاح گلخانه صیفی‌جات صلاحی در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و با اعتباری افزون بر سه میلیارد تومان و تولید سالیانه ۱۸۰ تن از جمله برنامه‌های معاون استاندار فارس در سفر به سپیدان بود.

قاسم‌پور همچنین در جریان این سفر کشتارگاه شهر اردکان مرکز شهرستان سپیدان با مساحت ۱۰ هزار متر مربع و زیربنای یک هزار متر مربع و با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهید سهرابی شهر اردکان با اعتباری افزون بر ۹۰۰ میلیون تومان و طرح گازرسانی به روستای کمهر با اعتباری افزون بر ۱۳ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان و بهره‌مندی ۴۵۰ خانوار از نعمت گاز را افتتاح کرد.

شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان در فاصله ۸۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

دیدگاه