افزیش شمار مبتلایان به کرونا در فارس

  • 14 بهمن 1399 - 15:50
افزیش شمار مبتلایان به کرونا در فارس

ویروس کرونا در سایه کم شدن حساسیت‌ها نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌ها از سوی مردم و بازگشت بسیاری از فعالیت‌ها به روال عادی، آرام و خزنده شمار مبتلایان را در فارس افزایش داده و از میان بیماران، قربانی می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز سه‌شنبه ۱۴ بهمن در تشریح آخرین وضعیت آماری شیوع کروناویروس در فارس، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۵۹۴ هزار و ۴۳۲ تست تشخیصی آزمایشگاهی و ۱۸ هزار و ۸۵۲ مورد تست سریع تشخیصی در قالب طرح شهید سلیمانی در فارس تهیه شده است.

دکتر سید روح‌الله حسینی گفت: بررسی تست‌ها، منجر به شناسایی ۱۶۹ هزار و ۸۵۲ بیمار  مبتلا به کووید۱۹ در فارس شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۵۶۱ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۹۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه خوشبختانه ۱۶۳ هزار و ۴۹۷ نفر از مبتلایان به کرونا در فارس بهبود یافته‌اند، گفت: شوربختانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار دیگر براثر کرونا در فارس جان باختند و با این حساب، آمار کل قربانیان این بیماری از ابتدای شیوع تا ظهر ۱۴ بهمن به عدد ۳۱۵۱ نفر رسیده است.

این متخصص طب اورژانس علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه طی هفته های اخیر بار دیگر با افزایش آمارهای ابتلا به کووید۱۹ در فارس مواجه شده‌ایم، این را زنگ هشداری برای اوج گیری دوباره بیماری در استان و تهدید جدی سلامت خانواده ها دانست و از عموم مردم استان خواست تا این موضوع را جدی بگیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر نقش سازنده مردم در حفظ سلامت جامعه، پرهیز از برگزاری و شرکت در مهمانی ها، پرهیز از سفرهای غیرضروری و حفظ فاصله فیزیکی از دیگران را در این زمینه موثر دانست.

دیدگاه