تجلیل شورای شهر شیراز از تعدادی از پزشکان فعال در مبارزه با کرونا

  • 05 شهریور 1399 - 19:45
تجلیل شورای شهر شیراز از تعدادی از پزشکان فعال در مبارزه با کرونا

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به پاس قدردانی از زحمات مدافعان سلامت از رئیس سازمان نظام پزشکی شیراز و جمعی از پزشکان و کادر درمان، تجلیل کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در ابتدای یکصد و چهل و هفتمین جلسه علنی این شورا با هدف قدردانی از مجاهدت‌های کادر درمان و سلامت شیراز بویژه در روزهای مواجهه با بیماری کرونا، از دکتر «حمیرا وفایی»، دکتر «طاهره پوردست» و دکتر «ادنوش افریدون» به نمایندگی از پزشکان شیراز، تجلیل به عمل آمد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در ابتدای این مراسم با قدردانی از جامعه پزشکی که در مبارزه با بیماری کرونا تلاش‌های بی‌دریغ داشته‌اند، از موضوع طرح نامگذاری تقاطعی در شیراز به نام مدافعان سلامت خبر داد.

دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» در ادامه با ارائه پیشنهاد همکاری بخش نظارتی شورا در حوزه بهداشت عمومی با سازمان نظام پزشکی شیراز، گفت: پیشنهاد می‌شود کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز به دلیل جایگاه سازمان نظام پزشکی در حوزه نظارتی از این ظرفیت استفاده کرده و به منظور نظارت بر حوزه بهداشت عمومی، تفاهم‌نامه‌ای مابین نظام پزشکی و بخش نظارتی شورا در بهداشت عمومی تنظیم شود.

دکتر «حمیرا وفایی» رییس هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی شیراز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه قرن‌هاست ایران در حوزه طب می‌درخشد و این افتخاری برای جامعه پزشکی است از شهدای مدافع سلامت در تیم‌های بهداشتی و درمانی که در در صف نخست مقابله با بیماری کرونا بودند، یاد کرد.

وی این حضور را برگ زرینی در تاریخ طب ایران دانست که در سال‌های بعد به نیکی از آن یاد می‌شود و فارس را از پیشروترین استان‌ها در این بخش عنوان کرد.
رییس هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی شیراز با قدردانی از همراهی شورای شهر شیراز در مساعدت برای پیشگیری از گسترش این بیماری از روزهای نخست تاکنون، خاطرنشان کرد: شورای شهر دید مثبتی نسبت به موضوع و کمک به مجموعه درمانی استان داشتند و همین امر سبب شد تا با انگیزه مضاعف امور مختلف پیش رفته و ما نیز بتوانیم تعهدات خود را انجام دهیم.

وفایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به همکاری و تعامل خوب بین دستگاه‌ها در شیراز و فارس در موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: همکاری تک تک اعضای شورای شهر شیراز، شهرداری، فرمانداری و سایر بخش‌ها سبب شد که کاهش مرگ و میر در شیراز و فارس رقم بخورد و بار دیگر شایستگی شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی ایران نشان داده شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری و تعامل شورای شهر شیراز به ویژه ریاست شورا که پیش از این نیز در کنار مجموعه بهداشت و درمان بوده‌، بتوان با قوت در مباحث مربوط به سلامت ورود کرده و برای ارتقای جسمی و روحی مردم تلاش کنیم تا لبخند شادی و سلامتی بر لبان شهروندان نشانده شود.

وفایی ورود استان در مباحث پژوهشی و تحقیقات علمی را نیز قابل توجه و ارزنده عنوان کرد به گونه‌ای که شیراز را در سطح جهانی زبانزد کرده است.

در این مراسم از دکتر وفایی رییس سازمان نظام پزشکی و همچنین دکتر «طاهره پوردست» و دکتر «ادنوش افریدون» به نمایندگی از مدافعان سلامت و تلاشگران عرصه بهداشت و درمان با اهدای لوح سپاس تجلیل و تکریم به عمل آمد.

دیدگاه