کرونا در فارس؛ ۳۶۵۲ مبتلا و مرگ ۸۷ نفر

  • 12 اردیبهشت 1399 - 13:51
کرونا در فارس؛ ۳۶۵۲ مبتلا و مرگ ۸۷ نفر

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۵۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد و افزود که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به سه هزار و ۶۵۲ نفر رسیده است.

همتی افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان گزارش شده و تاکنون ۸۷ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده‌اند.

شمار افراد مبتلا به کرونا در ایران نیز تا امروز به ۹۵۶۴۶ نفر و شمار قربانیان هم به ۶۰۹۱ نفر رسیده.

کرونا تاکنون در حدود ۲۱۶ کشور جهان بیش از سه میلیون و ۲۶۰ هزار نفر را مبتلا کرده و بیش از ۲۳۳ هزار نفر را به کام مرگ کشانده.

بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ یا کووید-۱۹ که به آن بیماری تنفسی حاد ان‌کاو-۲۰۱۹ نیز گفته می‌شود، بیماری‌ای عفونی است که بر اثر کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (SARS-CoV-2) ایجاد می‌شود. علایم معمول آن تب، سرفه، تنگی نفس و به تازگی نابویایی هستند. درد عضلانی، تولید خلط، گلودرد، اختلالات تنفسی، ناچشایی و سرخی چشم از جمله نشانه‌های کمتر معمول آن هستند.

نرخ مرگ و میر بین ۱٪ و ۵٪ تخمین زده می‌شود ولی بر حسب سن و دیگر شرایط سلامتی تغییر می‌کند.

این بیماری از طریق قطرات ریز تنفسی افراد مبتلا، وقتی سرفه یا عطسه می‌کنند، به سایر افراد سرایت می‌کند.زمان مابین در معرض بیماری قرار گرفتن و بروز نشانه‌ها، بین ۲ و ۱۴ روز است.

از طریق شستن دست‌ها و دیگر تدابیر بهداشتی، می‌توان از پخش این ویروس جلوگیری کرد.

دیدگاه