وزیر بهداشت: هفته سختی در پیش است

  • 09 اسفند 1398 - 16:21
وزیر بهداشت: هفته سختی در پیش است

سعید نمکی، وزیر بهداشت در خصوص وضعیت کرونا در ایران گفت: واقعیت این است که هفته نسبتا سختی در پیش داریم. با بررسی که از رصدهای بین المللی و ملی از بیماری انجام شده، روند به گونه‌ای دیده می‌شود که پیک بیماری در روزهای آینده است. این به معنی وحشت مردم نیست.

وی افزود: تقاضای من از مردم این است که بیشتر همراهی کرده و از ترددها واقعا کم کنند.

وزیر بهداشت گفت: به چیزی به عنوان قرنطینه شهرها اعتقاد نداریم اما به دنبال کنترل ایاب و ذهاب افراد هستیم. خواهش من این است که ترددها به حداقل برسد، مگر موارد بسیار ضروری و با اطمینان کافی از اینکه مورد مشکوکی بین مسافران نیست. اگر مورد مشکوکی به ابتلا در ورودی و خروجی شهرها دیده شود، حتما این فرد برای مدت ۱۴ روز به قرنطینه خواهد رفت.

وی همچنین از تعطیلی مدارس کل کشور به مدت سه روز، تا روز دوشنبه ۱۲ اسفند خبر داد.

نمکی همچنین گفت: قرار شد ساعات کار ادارات با تفویض اختیار به ستاد استانی مبارزه با کرونا و با نظر استاندار و اعلام دانشگاه علوم پزشکی به گونه‌ای تنظیم شود که ستاد استانی بتواند در تاخیر دو ساعته یا کوتاه کردن دو ساعته خدمت رسانی در استان‌ها به شرطی که خدمات مردم معطل نماند، تصمیم گیری شود.

بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که اگر در همان ابتدا شهر قم قرنطینه شده بود، اکنون ویروس کووید ۱۹ (کروناویروس جدید) ۲۴ استان ایران را درگیر نکرده بود.

دیدگاه