تعویض پلکان چوبی تخت‌جمشید پس از ۱۸ سال

  • 19 اسفند 1402 - 13:18
تعویض پلکان چوبی تخت‌جمشید پس از ۱۸ سال

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با مثبت ارزیابی کردن روند فعالیت های خدماتی و ساماندهی در مجموعه جهانی تخت جمشید گفت: ساماندهی بلوار ورودی تخت جمشید بلوار ورودی با همکاری و مشارکت سازمان برنامه و بودجه و اراده کل راهداری استان رو به اتمام است و تا قبل از تعطیلات عید نوروز تمامی اقدامات لازم در این مکان پربازدید برای گردشگران و مسافران انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس محمد ثابت اقلیدی با بیان اینکه شیشه های محافظ آثار که آسیب دیده بود، تعویض شدند و نوسازی پلکان چوبی این مجموعه جهانی آغاز شده است افزود: پلکان چوبی در این مجموعه جهانی پس از ۱۸ سال در حال تعویض هستند و سرویس های بهداشتی تخت جمشید تا قبل از عید تعویض و نوسازی اساسی خواهند شد .

وی همچنین پاکسازی محیطی و نظم دهی مجموعه را از دیگر فعالیت ها عنوان و اضافه کرد: بی تردید در نوروز ۱۴۰۳ گردشگران ورودی به مجموعه جهانی تخت جمشید تفاوت ها را احساس خواهند کرد .

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به اینکه بازارچه های نوروزی تخت جمشید در حال ساماندهی اند گفت: در نوروز ۱۴۰۳بازارچه تخصصی صنایع دستی را در مجموعه خواهیم داشت و در کنار این بازارچه ها تعداد محدودی فضا برای تامین نیازهای اولیه و اساسی گردشگران مثل آب معدنی، نان محلی، چای و اغذیه خواهیم داشت و راه برای راه اندازی بازارچه هایی که در شان یک اثر تاریخی نیست، بسته می شود.

ثابت اقلیدی همچنین بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده بازارچه تخصصی صنایع دستی با ۳۰ غرفه برپا می شود و هنرمندان در این غرفه ها به تولید زنده محصولات می پردازند تا گردشگران نوروزی از نزدیک به نحوه تولید محصولات آشنا شوند.

دیدگاه