کاشت درخت نوروز در مجموعه جهانی تخت جمشید

  • 14 اسفند 1402 - 17:00
کاشت درخت نوروز در مجموعه جهانی تخت جمشید

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از کاشت نمادین درخت نوروز در این مجموعه جهانی خبر داد و گفت: آیین کاشت درخت نوروز به همراه مراسم پاک‌سازی محوطه مجموعه میراث جهانی تخت جمشید فردا برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، علیرضا عسکری چاوردی اظهار داشت: محوطه جهانی تخت جمشید به‌عنوان منظر تاریخی و طبیعی به دلیل وسعت زیاد خود و قرار گرفتن در مسیرهای متعدد پیاده و تردد گردشگران، همواره در کانون توجه دوست داران میراث فرهنگی و محیط‌زیست بوده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید افزود: به مناسبت روز درختکاری فردا مراسم پاک‌سازی مجموعه جهانی تخت جمشید و آیین درختکاری با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی و اجرایی استان همچنین اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد، دوستداران زیست بوم، پاکبانان و کارکنان مجموعه جهانی تخت جمشید به‌منظور ایجاد منظر و محیطی تمیز و زیبا با رویکرد فرهنگ‌سازی برگزار می‌گردد.

عسکری چاوردی افزود: امید است این اقدام موجب ترویج و توجه مردم نسبت به حفظ میراث طبیعی و تاریخی به‌عنوان سرمایه‌های ملی شود.

او بابیان اینکه تمامی علاقه‌مندان می‌تواند در این برنامه حضورداشته باشند گفت: آیین درختکاری فردا ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود و گردهمایی افراد شرکت‌کننده در این برنامه هم در سالن معرفی ورودی تخت جمشید است همچنین بازدید از موزه تخت جمشید و معرفی آن‌هم برای شرکت‌کنندگان این برنامه از ساعت ۱۳ تا ۱۵ فردا است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید ادامه داد: آیین درختکاری در این مجموعه جهانی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس برگزار می‌شود.

دیدگاه