هفتمین دوره داوری مهر اصالت صنایع‌دستی جنوب کشور در شیراز برگزار می‌شود

  • 17 دی 1402 - 19:13
هفتمین دوره داوری مهر اصالت صنایع‌دستی جنوب کشور در شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی آثار صنایع‌دستی کشور امروز ۱۷ دی ۱۴۰۲ در شیراز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس. محمد ثابت اقلیدی اعلام کرد: در این دوره، آثار و محصولات صنایع‌دستی استان‌های فارس. اصفهان و یزد مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در خصوص شرکت هنرمندان استان در این دوره اظهار داشت. ۴۴۰ اثر از هنرمندان صنایع‌دستی ۳ استان به دبیرخانه معاونت صنایع‌دستی ارسال‌شده است که پس از داوری بر اساس معیارها و شاخص‌های مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیباشناسی سنتی، نوآوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات از بین آثار تعدادی انتخاب خواهد شد.

او تصریح کرد: آثار دریافتی از هنرمندان فارس در رشته‌های منبت، خاتم، حکاکی روی سنگ، چوب و استخوان، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، دست‌بافت‌های داری، حصیربافی، کاشی هفت‌رنگ، ساخت‌وسازهای سنتی، خراطی و نگارگری است.

ثابت اقلیدی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰ هزار صنعتگر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در استان فارس خاطرنشان کرد: دوره‌های داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و در دوره قبل ۳۵ اثر از استان فارس مهر اصالت دریافت نمودند.

دیدگاه