تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024

وزیر گردشگری و فرهنگ ایالت سند وارد شیراز شد

  • 14 دی 1402 - 16:10
وزیر گردشگری و فرهنگ ایالت سند وارد شیراز شد

وزیر فرهنگ و گردشگری ایالت سند پاکستان صبح امروز با استقبال مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی فارس وارد فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی فارس سیددجنید علی شاه که با هدف بازدید از ظرفیت های گردشگری استان وکشور و بازدید از سیزدهمین نمایشگاه گردشگری بین المللی پارس وچهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی صبح امروز پنجشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۲ وارد شیراز شد مورد استقبال مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی فارس قرار گرفت.

محمد ثابت اقلیدی در استقبال از سید جنبد علی شاه ضمن خوش آمد گویی از حضور وزیر گردشگری ایالت سند پاکستان به شهر شیراز گفت : ایران وپاکستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی دو کشور همسایه با ارتباطات خوب واز نظر پیشینه فرهنگی دارای مراودات زیادی هستند.

ثابت اقلیدی ادامه داد: تاریخ نشان می دهد که این دو کشور دارای مبادلات تجاری زیادی بوده اند و ارتباط بین تجار دو کشور قوی بوده است .

او افزود: کشور ما بیشتر در حوزه گردشگری مذهبی میزبان زائرین پاکستانی است که به قصد زیارت سه حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) حضرت معصومه( س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) وارد ایران می شوند.

ثابت اقلیدی گفت : فارس دارای ظرفیت های تاریخی ،فرهنگی ،طبیعی ،مذهبی ،ورزشی و… است که می تواند مورد بازدید گردشگران پاکستانی باشد.

او گفت : با وجود ملاقات های تجاری دو جانبه بین فعالان اقتصادی دو کشور اما همچنان شاهد تحقق انتظارات آن طور که باید نیستیم که امیدواریم شاهد ارتباطات دو سویه تجاری بیس تر باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی فارس به ظرفیت های گردشگری سلامت شیراز اشاره کرد وگفت شهر شیراز دارای ظرفیت بالایی در زمینه جذب گردشگران درمانی است و برای برگزاری تورهای آشنا سازی و بازدید مراکز درمانی فعالان گردشگری پاکستان اعلام آمادگی کرد.

وزیر گردشگری وفرهنگ ایالت سند پاکستان هم در ابتدا از رخداد حادثه تروریستی کرمان ابراز همدردی کرد واین حادثه ناگوار را به مردم ایران تسلیت گفت.

اوافزود: هدف ما بیش تر گردشگر فرستی به ایران است و دوست داریم ارتباطات وسیعی با ایران داشته باشیم .

جنید علی شاه به اشتیاق و عزم جدی برای توافقات دو جانبه در زمینه گردشگری ،ورزش وفرهنگ اشاره کرد وگفت: علاقمند است از تمام آثار تاریخی ،فرهنگی وبه ویژه حرم مطهر حضرت شاهچراغ( ع) بازدید و زیارت کند.

او با اشاره به این که پاکستان در حوزه گردشگری با کمبود هایی مواجه است گفت : در گذشته مراکز فرهنگی زیادی داشتیم که هم اکنون وجود ندارند و به نظر می آید تعمدی در این کار وجود داشته است که این ارتباط با گذشته گسسته شود .

او به وجود کتابخانه ای با محوریت امور فرهنگی در کراچی اشاره کرد وگفت :این آمادگی وجود دارد که در بخشی از این کتابخانه ایران را معرفی کنید و مرکزی برای جذب جوانان باشد.

او که خود را یک پزشک ارتوپد معرفی کرد گفت : من به عنوان یک شخص فعال در حوزه گردشگری سلامت به نمایندگی از ۳۰۰ درمانگاه برای توسعه همکاری در زمینه توریسم درمانی اعلام آمادگی می کنم وبه طور رسمی از تیم پزشکان فارس برای بازدید از ظرفیت های پزشکی پاکستان دعوت می کنم .

دیدگاه