شهردار شیراز: ثبت جهانی مجموعه زندیه تعیین تکلیف شود

  • 13 دی 1402 - 19:12
شهردار شیراز: ثبت جهانی مجموعه زندیه تعیین تکلیف شود

شهردار شیراز از مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست تا در بحث ثبت‌ جهانی مجموعه زندیه هم تسهیل‌گری داشته و هم این کار را تعیین تکلیف کنند.

 محمدحسن اسدی امروز، ۱۳ دی‌ماه در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی بیان کرد: شیراز، یک شهر جهانی با ظرفیت‌های کم‌نظیر و بی‌بدیل و قدمتی ۶۵۰۰ ساله است که در چهار مقطع تاریخی نیز پایتخت کشور بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی مدیریت شهری، ثبت جهانی مجموعه زندیه است، از معاونان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که در این مراسم حضور داشتند، خواست تا نسبت به این موضوع تسهیلگری داشته و آن را تعیین تکلیف کنند. 

شهردار شیراز با تصریح اینکه این کلان‌شهر، تمیزترین و پاک‌ترین شهر ایران محسوب می‌شود، افزود: در سال گذشته این کلان‌شهر یک روز آلوده هم نداشته است.

وی با اشاره به تقاضای بالای سفر به شیراز و لزوم ایجاد زیرساخت‌ها لازم گردشگری در این کلان‌شهر، گفت: باید نسبت به توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در کشور توجه جدی شود که خوشبختانه در دوره مدیریت فعلی وزارتخانه متبوع چنین کاری در دستور کار قرار گرفته است.

اسدی در ادامه سخنان خود به ۴ پروژه زیرساختی گردشگری این مجموعه که در دست اقدام و اجرا قرار دارد اشاره و بیان کرد: شهرداری شیراز پروژه آکواریوم را آغاز کرده است همچنین پروژه پارک آبی در مرحله اتمام خاک‌برداری قرار دارد و مطالعات باغ پرندگان نیز تمام‌ شده است و در دست انتخاب پیمانکار قرار دارد و مذاکرات پروژه شهربازی و تله کابین ۴.۲ کیلومتر در حال نهایی شدن است.

وی همچنین از افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه توسط شهرداری شیراز در ایام دهه فجر امسال خبر داد و گفت: بازارچه هنر نیز با همکاری شرکت توسعه گردشگری فارس تا پایان امسال با ۶۴ غرفه در هسته مرکزی شهر شیراز به بهره‌برداری می‌رسد که متحول کننده بافت تاریخی و فرهنگی این کلان‌شهر خواهد بود.

ًشهردار شیراز همچنین از آمادگی شهرداری و شورای این کلان‌شهر در ارائه تسهیلات لازم به هتل‌های جدیدی که قرار است احداث شوند، خبر داد، اضافه کرد: شیراز از جمله کلان‌شهرهای  ایرانی عضو هیئت‌مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان و عضو متروپلیس است.

دیدگاه