فارس کانون‌ رویدادهای گردشگری می‌شود

  • 21 آذر 1402 - 22:03
فارس کانون‌ رویدادهای گردشگری می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری که در استان فارس وجود دارد این استان قابلیت تبدیل به کانون رویدادهای گردشگری را دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس سید مؤید محسن نژاد در بازدید از دبیرخانه سیزدهمین نمایشگاه گردشگری بین‌المللی پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی گفت: برای برگزاری هر چه‌بهتر نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی باید از تمامی ظرفیت‌های استان استفاده کرد.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه در راستای برگزاری این دو نمایشگاه، شاهد ایجاد یک فضای همدلی با محوریت بخش خصوصی و دولتی هستیم افزود: به‌صورت تخصصی در شاخه‌های مختلف حوزه گردشگری شاهد حضور فعالانی ازجمله شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی، آژانس‌های مسافرتی، شرکت‌های بیمه‌ای پشتیبان حوزه گردشگری و …خواهیم بود.

. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس خاطرنشان کرد: میزهای ملی تخصصی در حوزه گردشگری در کشور شکل‌گرفته که استان فارس دو میز تخصصی گردشگری عشایر و گردشگری ادبی را به خود اختصاص داده است و در نمایشگاه مذکور شاهد حضور قوی آن‌ها خواهیم بود.

محسن نژاد تأکید کرد: در نمایشگاه گردشگری پارس-شیراز تلاشمان این است که ایران در حوزه گردشگری و ظرفیت‌های مختلف این حوزه، تنوع اقوام، صنایع‌دستی و … معرفی شود و درواقع معرفی مختصری از ایران در نمایشگاه گردشگری پارس انجام شود. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: برای حضور اقوام متنوع ایران در نمایشگاه گردشگری پارس نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده است.

او همچنین با اشاره به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس، گفت: در این نمایشگاه نیز توانمندی کشور در حوزه صنایع‌دستی با حضور همه استان‌ها و شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع‌دستی به نمایش گذاشته خواهد شد
محسن نژاد تأکید کرد: این نمایشگاه نباید صرفاً نمایش هنرهای دستی باشد بلکه باید به بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی، تجاری‌سازی و برند سازی صنایع‌دستی نیز با جدیت پرداخته و شاهد حضور برندها در نمایشگاه باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس تأکید کرد: برای حضور اقوام متنوع ایران در نمایشگاه گردشگری پارس نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده است. محسن نژاد در خاتمه گفت: در نمایشگاه گردشگری پارس به معرفی فرهنگ اقوام در حوزه‌هایی از قبیل پوشش و خوراک پرداخته خواهد شد.

دیدگاه