رویدادهای گردشگری در فارس بر اساس تولد مفاخر تعریف شوند

  • 20 آذر 1402 - 18:00
رویدادهای گردشگری در فارس بر اساس تولد مفاخر تعریف شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به اینکه باغ‌موزه مشاهیر توسط سرمایه‌گذار در شمال حافظیه در حال احداث است، گفت: در این مجموعه، فضای خیلی خوبی برای کتابخانه حافظیه اختصاص داده می‌شود که بزرگتر از کتابخانه فعلی حافظیه است.

سید‌مؤید محسن‌نژاد در آیین رونمایی از «آثار محمدنقی تسکین‌دوست با محوریت سیر و سلوک عرفانی حافظ» که امروز دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ در آرامگاه حافظ برگزار شد، افزود: همچنین بودجه‌ای بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای احداث موزه منطقه‌ای در شمال حافظیه در نظر گرفته شده است که لازم می‌دانم از آقای استاندار محترم و ریاست محترم جمهوری تشکر کنم که این پروژه را به صورت ویژه دیدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: آرامگاه‌هایی مثل حافظ، مفاخر جهانی هستند که می‌توانند انگیزه سفر گردشگران را از هر نقطه از جهان به شیراز فراهم کنند.

محسن‌نژاد با اشاره به اینکه در قالب رویدادها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی که برای شیراز تعریف می‌کنیم، می‌توانیم گردشگر جذب کنیم، افزود: حافظ‌ دوستان در سرتاسر دنیا حافظ را دوست دارند، فرهنگ‌دوستان حافظ را دوست دارند و آرزویشان این است که در کنار تربت حافظظ زمانی را سپری کنند اما به نظر من ما از دید گردشگری خیلی به این موضوع نپرداخته‌ایم و می‌توانیم در ۲۰ مهر که یادروز حافظ است به این موضوع بپردازیم و این روز بهانه ای بشود برای تبلیغ و بازاریابی در سطح بین الملل تا بتوانیم در جهت جذب گردشگر فعالیت مضاعفی داشته باشیم.

وی ادامه داد: گردشگری که وارد کشور و استان ما می شود اقتصاد استان را متحول می کند و به نظر من صنعت گرشگری می‌تواند موتور محرکه استان باشد. همان طور که مقام معطم رهبری در سفرشان به استان فارس به این مقوله اشاره داشتند و من خلاصه‌اش را عرض می‌کنم که فرمودند اگر استان فارس به مقوله گردشگری بپردازد از سایر معونه‌ها بی‌نیاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: ما می‌توانیم به بحث گردشگری در قالب تعریف رویدادهای گردشگری که مبنایشان یادروز حافظ یا روز تولد مفاخر باشد، بپردازیم.

محسن‌نژاد در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: بافت تاریخی شیراز یک بافت ۳۶۰ هکتاری است که اخیرا به ثبت ملی شده اما این بافت تاریخی همیشه مهجور بوده اما با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی بنا داریم در این بافت تاریخی بخش از خدمات فرهنگی مانند کتابخانه‌ها را در خانه‌های تاریخی ایجاد کنیم.

دیدگاه