اجرای تورهای ترکیبی گردشگری ادبی و خوراک در شیراز

  • 19 آذر 1402 - 22:01
اجرای تورهای ترکیبی گردشگری ادبی و خوراک در شیراز

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس از برگزاری تورهای ترکیبی گردشگری ادبی و خوراک همزمان با نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز خبر داد.

مسعود منیعاتی امروز، ۱۹ آذرماه از اجرای تورهای ترکیبی ادبی همزمان با برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس ـ شیراز  خبر داد و گفت: از آنجا که شیراز به دارالعلم معروف است، تور حکمت و فلسفه در محور بافت تاریخی و مدارس کهن همزمان با برگزاری این نمایشگاه تخصصی گردشگری اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: اجرای تورهای گردشگری در مسیرهای کمتر شناخته‌ شده با محوریت فرهنگ، آداب و رسوم، گردشگری ادبی و گردشگری خوراک و تاریخ شهر شیراز و استان فارس و همچنین بسته‌های سفر شیرازگردی طراحی شده است که به فعالان گردشگری شهر شیراز و میهمانان نمایشگاه، خدمات ویژه‌ای ارائه خواهد شد.

عضو ستاد اجرایی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز بیان کرد: در نمایشگاه، بحث گردشگری دفاع مقدس نیز همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی در قالب بازدید از موزه دفاع مقدس و ظرفیت‌های گردشگری مقاومت برنامه‌ریزی شده است.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس اضافه کرد: تور ترکیبی گردشگری ادبی با محوریت مشاهیر مدفون در محور حافظیه(شخصیت‌های مدفون در خاک مصلی) نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

منیعاتی بیان کرد: تور محور گردشگری مبتنی بر آداب و رسوم مردم، حرم شاهچراغ(ع) و باورهایی که مردم نسبت به حرم‌های مطهر به ویژه مسجد جامع عتیق به عنوان کهن ترین مسجد شیراز دارند، نیز از دیگر برنامه‌های تعریف شده، است.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس ادامه داد: همچنین برنامه تور محور زند تا قاجار ویژه میهمانان نمایشگاه تعریف شده است که از مجموعه وکیل آغاز و تا مسجد نصیرالملک و محور نارنجستان ادامه خواهد داشت.

منیعاتی یادآور شد: گردشگری خوراک‌های تاریخی شیراز در هفت قرن اخیر در بعد شناخت اسامی این خوراک‌ها شامل بورک، زوناج، حسرت‌الملوک، کدوباو…. و در زمینه احیای این خوراک‌ها دنبال خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: نگاهمان ارائه برنامه‌های متفاوت در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس ـ شیراز نسبت به نمایشگاه‌های سابق است.

دیدگاه