تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024

رسیدن ۲ شهر فارس به مرحله نهایی داوری پایتخت کتاب ایران

  • 21 مرداد 1402 - 16:01
رسیدن ۲ شهر فارس به مرحله نهایی داوری پایتخت کتاب ایران

معاون فرهنگی رسانه ‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: امسال شهرهای “اِوَز” و صدرا” از این استان جزء شهرهای برگزیده مرحله نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران قرار گرفتند.

غلامرضا خوش‌اقبال شنبه ۲۱ مرداد با یادآوری اینکه ۱۵ مرداد نتیجه انتخاب پایتخت کتاب ایران، مشخص شده است، گفت: در فهرست انتخابی، از بین ۱۰۵ شهر کاندیدا، شهرهای “اِوَز” با کسب ۵۰ و “صدرا” با کسب ۳۲ امتیاز جزء ۱۲ شهر برگزیده قرار گرفتند.

او با یادآوری اینکه “اوز” در صدر این فهرست قرار گرفته است، گفت: انتخاب پایتخت کتاب ایران یک رویداد ملی با هدف ترویج کتابخوانی است که براساس کارنامه و برنامه‌های شهرها در زمینه اهتمام به تقویت بسترهای توجه به کتاب و ارائه برنامه‌های خلاقانه و اثرگذار برای رونق کتابخوانی، انجام می‌شود.

خوش‌اقبال افزود: دی ماه ۱۴۰۱ اقدامات اولیه برای برگزاری هشتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب توسط دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی بنا به سیاست‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد به ادارات کل ابلاغ و بر همین اساس اقدامات زیربنایی اولیه، جلسات با دستگاه‌های مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

او گفت: با توجه به راه اندازی سامانه مستقل برای این رویداد مهم فرهنگی متقاضیان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس فرآیند ثبت‌نام را طی کردند و در نهایت اواخر فروردین امسال اطلاعات به تهران ارسال شد.

خوش‌اقبال خاطرنشان کرد که در مرحله پایانی داوری، شامل بازدیدهای میدانی و راستی‌آزمایی و سنجش توان شهرها در اجرای ایده‌های ارائه شده، خواهد بود و بعد از آن پایتخت کتاب ایران انتخاب خواهد شد.

دیدگاه