آموزش ۸۸۰ هزار سفیر سلامت خانواده در فارس

  • 17 مرداد 1402 - 21:51
آموزش ۸۸۰ هزار سفیر سلامت خانواده در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سفیران سلامت خانواده را عاملی مهم برای انتقال مفاهیم بهداشتی به خانواده ها و جامعه دانست و از آموزش ۸۸۰ هزار و ۸۱۰ سفیر سلامت خانواده در استان از سال ۱۳۹۴ تاکنون خبر داد.

به گزارش دریافتی ایرنا، عباس رضاییان زاده سه شنبه در این رابطه گفت: دستیابی به توسعه اجتماعی پایدار، به همیاری تک تک افراد جامعه نیاز دارد و تأمین و ارتقای سطح سلامت که یکی از زیر بنایی ترین ابعاد تکامل اجتماعی بشر است، شاید بیش از جنبه های دیگر توسعه، نیازمند همکاری عمومی باشد و بی شک سفیران سلامت از نخستین و موثرترین گام های حوزه بهداشت در جلب این حمایت است.

وی ادامه داد: آموزش ۸۸۰ هزار و ۸۱۰ سفیر سلامت خانواده از سال ۱۳۹۴ تاکنون در زمینه خودمراقبتی به منظور ارتقای سلامت افراد و کاهش مراجعات غیرضروری به پزشک خانواده و مراکز درمانی، برگ زرینی در استفاده از این ظرفیت در حوزه بهداشت است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت خودمراقبتی به عنوان نخستین گام برای رسیدن به جامعه سالم، بیان کرد: آموزش و توانمندسازی ۹۴۲ هزار و ۳۲ دانش آموز با اجرای برنامه سفیر سلامت دانش آموزی در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم از سال ۹۴ تا کنون فرصتی بسیار مناسب برای انتقال مفاهیم بهداشتی به خانواده ها و جامعه بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هدف از به وجود آمدن تشکل ‌های سفیر سلامت دانش آموزی را انتقال اطلاعات بهداشتی از طریق همسالان عنوان کرد.

دیدگاه