فراخوان میراث‌فرهنگی فارس برای دریافت ایده‌های گردشگری باز ‌زنده‌سازی بافت تاریخی شیراز

  • 21 تیر 1402 - 11:05
فراخوان میراث‌فرهنگی فارس برای دریافت ایده‌های گردشگری باز ‌زنده‌سازی بافت تاریخی شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از علاقه‌مندان خواست تا ایده‌های گردشگری خود را در جهت باز زنده سازی گردشگری در بافت تاریخی شیراز ارائه نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس سید مؤید محسن نژاد گفت: استان فارس جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که باید با ارائه ایده‌های ناب، زمینه توسعه گردشگری را در این استان فراهم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با تأکید بر لزوم تشویق مردم به حفاظت و نگهداری از آثار و خانه‌های تاریخی گفت: ۳۶۰ هکتار بافت تاریخی در شیراز وجود دارد که اکثر بناهای آن قابلیت تبدیل به مکان‌های گردشگری فرهنگی، هنری و خدماتی رادارند و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس نیز آماده معرفی سرمایه‌گذاران جهت اخذ تسهیلات و صدور مجوز برای آن‌ها است.

محسن نژاد بابیان اینکه هر بنای تاریخی در بافت می‌تواند تبدیل به یک مکان گردشگری شود افزود: برای نخستین بار در کشور محله بالا کفت در بافت تاریخی شیراز به‌عنوان محله پایلوت صنایع‌دستی انتخاب و در آن ۵۰ خانه به خانه صنایع‌دستی تبدیل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تصریح کرد: هدف ما این است که از فرصت‌های سرمایه‌گذاری دریافت تاریخی شیراز به‌منظور رونق و توسعه گردشگری استفاده کنیم و با این اقدام بتوانیم معضلات بافت را به فرصت‌ها تبدیل نمائیم.

محسن نژاد گفت: بافت تاریخی شیراز توجه بیشتری را می‌طلبد چراکه ماهیتی بین بخشی دارد، بخشی از آن‌ها مربوط به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و برخی دیگر از آن‌ها مربوط سایر نهادها و ارگانها است که برای رسیدن به این مطلوب نیاز به همکاری بین بخشی با سایر نهادها به‌طور شفاف می باشد.

محسن نژاد ادامه داد: این اداره کل با توجه به رسالتی که دارد آماده هرگونه همکاری با بخش خصوصی و دولتی برای زنده نگه‌داشتن و احیاء بافت تاریخی شیراز است.

دیدگاه