شرکت ۷۰ هزار داوطلب از فارس در نوبت دوم آزمون سراسری

  • 13 تیر 1402 - 14:22
شرکت ۷۰ هزار داوطلب از فارس در نوبت دوم آزمون سراسری

به گفته نماینده‌ی تام‌الاختیار سازمان سنجش در فارس، ۷۰ هزار و ۹۲۶ داوطلب از این استان در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ شرکت می‌کنند.

مسلم باقری سه‌شنبه ۱۳ تیرماه در نشست با خبرنگاران افزود: نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ پنج گروه آزمایشی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴و۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: داوطلبان ۳۷ شهرستان فارس،‌ در ۱۴۵ حوزه‌ فرعی وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، صنعتی، فنی‌وحرفه‌ای و علوم پزشکی و آموزش و پرورش فارس بر سر جلسه آزمون سراسری حاضر می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز ادامه داد: از ۷۰ هزار و ۹۲۶ داوطلب مربوط به استان فارس ۲۸ هزار ۳۳۶ نفر در حوزه‌های امتحانی شهر شیراز آزمون می‌دهند.

باقری عنوان کرد: ۳۴ هزار و ۷۹۶ نفر از داوطلبان فارس در گروه آزمایشی تجربی، ۱۹ هزار و ۴۱۹ نفر در گروه علوم انسانی، هشت هزار نفر در گروه ریاضی، پنج هزار و ۱۷۳ نفر در گروه زبان و سه هزار و ۵۳۸ نفر در گروه هنر شرکت کرده‌اند.

او گفت: همزمان با سراسر کشور، نوبت دوم آزمون سراسری گروه ریاضی و فنی و گروه علوم انسانی، صبح چهارشنبه ۱۴ تیرماه، گروه آزمایشی هنر بعدازظهر چهارشنبه ۱۴ تیرماه، گروه آزمایشی علوم تجربی صبح پنجشنبه ۱۵ تیر و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۱۵ تیر در استان برگزار می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در فارس بیان کرد: کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور در لینک https://www.sanjesh.org/fa-IR/sanjesh/۴۹۳۶/news/view/۱۴۵۹۱/۱۰۶۱۳/Staging قابل مشاهده است و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی نیز بر مبنای شهرستان انتخابی آنها مشخص شده است.

باقری تاکید کرد: برای شرکت در جلسه‌ آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

معاون دانشگاه شیراز و نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در سراسر کشور در نوبت دوم آزمون سراسری شرکت می‌کنند.

دیدگاه