آتش سوزی منابع طبیعی فارس کاهش محسوسی داشته است

  • 06 تیر 1402 - 14:06
آتش سوزی منابع طبیعی فارس کاهش محسوسی داشته است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: امروز در مقایسه با ۲ سال گذشته میزان وقوع آتش در منابع طبیعی و جنگل های استان به حداقل رسیده و کاهش محسوسی داشته است.

خلیل عبدالهی افزود: این کاهش قابل توجه آتش سوزی ها به ویژه با توجه به گستردگی وسعت جنگل های استان که حدود ۱۰ میلیون هکتار است نتیجه تدابیر خوب اتخاذ شده در این زمینه است.
او اظهار کرد: این در حالی است که افزایش بارش ها طی یکی دو سال اخیر سبب افزایش پوشش گیاهی در مراتع و جنگل ها شده که این مساله خطر وقوع آتش سوزی ها را افزایش می‌دهد.
عبدالهی ادامه داد: از سوی دیگر اگر در نقطه ای هم آتش سوزی روی داده به طور میانگین در کمتر از ۲ ساعت مهار شده است.

این مسوول اظهار کرد: به منظور نظارت بهتر و مدیریت مطلوب تر شرایط، جلسات متعدد با دستگاه های عضو مدیریت بحران استان و همچنین فرمانداران شهرستان‌ها برگزار کرده‌ایم تا میزان آمادگی نیروها در سطح قابل قبولی باشد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس افزود: علاوه بر این، تعداد نیروهای قرق‌بان نیز در استان به چند برابر افزایش یافته و هنگ طبیعت نیز متشکل از نیروهای واکنش سریع تشکیل شده است.
عبدالهی افزود: همچنین با شناسایی نقاطی که خطر آتش سوزی بیشتر آنجا را تهدید می کند تلاش کرده ایم که ضمن افزایش مراقبت ها در این مناطق، امکانات بیشتری را در آنجا متمرکز کنیم.

دیدگاه