حملات پی در پی به میراث‌فرهنگی فارس با اهداف سیاسی

  • 31 خرداد 1402 - 14:46
حملات پی در پی به میراث‌فرهنگی فارس با اهداف سیاسی

شماری از رسانه‌ها مدتی است به صورت همزمان و منسجم حملات گسترده‌ای را علیه میراث‌فرهنگی استان فارس شروع کرده‌اند و ظاهرا تا ساقط کردن مدیران میراث‌فرهنگی این استان قصد ندارند این روش را کنار بگذارند.

وزارت میراث‌فرهنگی تاکنون در برابر حملات انتقام‌جویانه مقاومت کرده و امید می‌رود که همچنان در این مسیر استوار بماند و اجازه ندهد برخی با اهداف سیاسی مقاصد خود را با ساقط کردن مدیران میراث‌فرهنگی فارس پیش ببرند.

غیرعادی بودن این حملات زمانی آشکارتر می‌شود که رسانه‌های مختلف «به طور همزمان» شمشیر را علیه میراث‌فرهنگی از رو می‌کشند و انصاف را در این میان قربانی می‌کنند.

تاسف از رویکرد این دسته‌ از رسانه‌ها وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم شیراز و استان فارس در نوروز ۱۴۰۲ مقصد اول گردشگران داخلی بوده اما به جای اینکه گزارش‌های رسانه‌ای در تحلیل اقبال عمومی گردشگران داخلی به شیراز باشد، اغلب این گزارش‌ها صرف حمله به میراث‌فرهنگی شده است؛ گویی که برخی کانون‌های قدرت از اینکه شیراز و استان فارس و آثار تاریخی آن بیش از همیشه مورد اقبال عمومی قرار گرفته، خشمگین هستند و می‌خواهند با ساقط کردن مدیران میراث‌فرهنگی استان فارس، افرادی را جایگزین کنند که با سیاست‌های ضد میراثی بستر گردشگرپذیری در این استان را برچینند.

شماری از مسئولان اجرایی استان فارس که با اقبال عمومی گردشگران به شیراز و فارس مساله دارند؛ حتی حاضر نشدند «یک کلمه، فقط یک کلمه» در خصوص ورود پرشمار گردشگران نوروزی به شیراز و این استان و رتبه نخست بناهای تاریخی آن در جذب بازدیدکننده سخن بگویند؛ تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

دیدگاه