هشدار اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت شهرداری شیراز در خصوص آتش‌سوزی‌های عمدی

  • 28 خرداد 1402 - 19:41
هشدار اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت شهرداری شیراز در خصوص آتش‌سوزی‌های عمدی

سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت با هشدار در خصوص آتش‌سوزی‌های عمدی در سطح باغات گفت: چنانچه فرد یا افرادی به هر دلیل موجبات آتش‌سوزی باغات را فراهم کرده، به‌نحوی‌که به درختان آسیب وارد شود، تحت پیگرد قانونی قرارگرفته و برابر ضوابط و مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، عبدالرسول امیری با هشدار در خصوص آتش‌سوزی‌های عمدی در سطح باغات اظهار کرد: چنانچه فرد یا افرادی به هر دلیل موجبات آتش‌سوزی باغات را فراهم آورند، به‌نحوی‌که به درختان آسیب وارد شود، تحت پیگرد قانونی قرارگرفته و برابر ضوابط و مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

به گفته او با توجه به بارندگی‌های پایان سال قبل و اوایل امسال که منجر به افزایش حجم علف‌های هرز در سطح باغات و زمین‌های بایر در مجاورت آن‌ها شده است، این اداره به‌ منظور پیشگیری از وقوع آتش و سرایت آن به باغات با همکاری شهرداری مناطق ۱ و ۶ اقدام به پاک‌سازی زمین‌ها و باغات رهاشده در اطراف و محدوده داخلی حوزه استحفاظی کرده است.

سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغات قصر دشت شهرداری شیراز با بیان این نکته که در این راستا تاکنون حدود ۲۰ هکتار از عرصه‌ها شخم‌خورده است، از سایر باغداران، ارگان‌های دولتی و خصوصی که دارای مالکیت در محدوده باغ‌ها هستند خواست تا نسبت به جمع‌آوری علف‌های هرز و ضایعات که باعث آتش‌سوزی می‌شود اقدام کنند.

امیری خطاب به شهروندان بیان کرد: از روشن کردن آتش، رهاسازی بطری‌های پلاستیکی، شیشه، آتش سیگار و مواد قابل اشتعال که خطر آتش‌سوزی را در باغات افزایش می‌دهد خودداری کرده و در صورت مشاهده هر مورد مشکوک در این خصوص موضوع را سریعاً به سامانه‌ تلفنی ۱۳۷ اطلاع‌ و آتش‌سوزی‌های احتمالی را به شماره ۱۲۵ (آتش‌نشانی) اطلاع دهند.

او خاطرنشان کرد: این حوزه همچون گذشته نهایت تلاش خود را در راستای حفظ و نگهداری از باغات که میراث بجای مانده از گذشتگان است، انجام می‌دهد و باغداران نیز با مشارکت، رعایت توصیه‌های ایمنی و اقدامات پیشگیرانه از وقوع هرگونه آتش‌سوزی جلوگیری کنند.

سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغات قصر دشت شهرداری شیراز تصریح کرد: این اداره با آغوش باز پذیرای مشارکت شهروندان، باغداران و استفاده از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات آنان در حفظ و نگهداری بهتر باغ‌ها می باشد.

دیدگاه