ایجاد ۲ هزار شغل در زمینه صنایع دستی فارس

  • 27 خرداد 1402 - 22:04
ایجاد ۲ هزار شغل در زمینه صنایع دستی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: طی یک سال گذشته بالغ بر دو هزار شغل در صنایع دستی استان فارس ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس سید مؤید محسن نژاددر آئین تجلیل از فعالین صنایع دستی در استان فارس امروز ۲۷ خردادماه ۱۴۰۲ گفت: طی چهار ماه گذشته بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به فعالین حوزه صنایع دستی در استان فارس پرداخت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس افزود: ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دستی موجب ایجاد شغل برای دو هزار نفر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در استان فارس بالغ بر ۲۱ هزار هنرمند در نزدیک به ۹۰ رشته صنایع دستی فعالیت می‌کنند و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی با سقف ۱۰۰ میلیون تومان به هر فرد حقیقی می‌تواند رشد قابل توجه اشتغال‌زایی را در فارس به همراه داشته باشد.

محسن نژاد با تاکید بر اهمیت برپایی نمایشگاه‌های عرضه صنایع دستی به صورت دائم و موقت، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه از آن جهت دارای اهمیت است که فعالین اقتصادی می‌توانند نسبت به فروش محصولات خود اقدام کرده و از این محل کسب درآمد کنند.

دیدگاه