«گردشگری فارس با این استاندار رشد نمی‌کند»

  • 16 خرداد 1402 - 8:41
«گردشگری فارس با این استاندار رشد نمی‌کند»

یک روزنامه‌نگار حوزه گردشگری در یادداشتی ضمن انتقاد از عملکرد محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در ماجرای حافظیه نوشت: وقتی استاندار دولت در استان گردشگرپذیری چون فارس، مواضعی بر خلاف دولت‌مردان پایتخت دارد هرگز انتظار رشد این صنعت را نباید داشت.

عباس مهدوی با اشاره به اینکه «حافظیه مجموعه‌ای تاریخی، ملی و بین‌المللی است که هزاران گردشگر داخلی و خارجی را در طول سال میزبانی می‌کند»، از بازداشت زهره ادهمی مدیر حافظیه انتقاد کرد و افزود: دو روز کاری نهاد ریاست جمهوری، وزارت میراث فرهنگی و وزارت دادگستری تلاش کردند تا یک مدیر موفق، متخصص و متعهد را از بازداشتگاه آزاد کنند.

مهدوی ادامه داده: گردشگری در کشور اسیر و گرفتار حلقه‌های قدرت پر تعدادی است که با تصمیمات خود قادرند حتی بر خلاف خواست حاکمیت عمل کنند.

او نوشته: این اتفاق نشان داد که گردشگری با وجود دولت در دولت، سالهاست که در شعار و حرف باقی مانده و در عمل باور جمعی به پویایی آن وجود ندارد.

به گفته این روزنامه‌نگار، ماجرای حافظیه در حقیقت نمود عینی حال ناخوش صنعت گردشگری در ایران است که با وجود چنین گسستی در میان مسئولان امکان شکوفایی و رونق ندارد.

عباس مهدوی نوشت: همسایگان ایران گوی سبقت را در گردشگری ربوده‌اند و ما در سطوح حاکمیتی در تلاشیم تا یک بانوی موفق فرهنگی را از زندان رها سازیم.

هفته گذشته به دلیل خواستگاری مرد جوانی از دختر مورد علاقه‌اش در حافظیه، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس علیه مدیران میراث‌فرهنگی با لحن تندی سخن گفت. در همین حال سیدموید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس و زهره ادهمی، مدیر حافظیه پس از وایرال شدن فیلم این خواستگاری با برخورد قضایی مواجه شدند.

دیدگاه